راه اندازی ۶ مددسرا تا پایان آبان

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی ۶ مددسرای جدید تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: با آغاز به کار این تعداد مددسرا در تهران ظرفیت این مراکز به 4 هزار نفر می رسد .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، رضا قدیمی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: سال گذشته ۴ مددسرای دائم و ۸ مددسرای اضطراری همزمان با آغاز فصل سرما آماده پذیرش مددجویان در تهران بوده اند.

وی افزود: امسال اما ۱۲ مددسرای دائمی در تهران فعالیت می کنند و تا پایان آبان ماه ۶ مددسرای دائمی نیز به این تعداد اضافه می شود. بر این اساس، تعداد ظرفیت کنونی از مرز ۲۴۰۰ نفر فراتر می رود و به ۴ هزار نفر افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزایش گشت های فوریت خدمات اجتماعی را از مهم ترین اقدامات شهرداری تهران در راستای ساماندهی مددجویان در فصل زمستان دانست و گفت: با افزایش تعداد گشت های فوریت خدمات اجتماعی از ۲۲ ماشین به ۴۴ ماشین و نیز اطلاع رسانی گسترده از طریق تابلوها و پرتال های شهری در خصوص تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ و ثبت تقاضای ساماندهی مددجویان، امسال در فصل سرد خدمات گسترده تری را ارائه دهیم.

قدیمی با تاکید بر تقویت رویکرد مددکار محوری در مددسراها عنوان کرد: در گذشته بیشتر اقدامات خدماتی در مددسراها خدمات هتلینگ بود اما این بار تلاش می کنیم تا در کنار ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ رویکرد مددکار محوری را در مددسراها تقویت کنیم؛ به این معنی که همزمان با حضور مددجو شرایط فرد به طور کامل رصد و با توجه به شرایط موضوع رسیدگی شود.

وی با یادآوری این نکته که بیش از ۳۰ درصد از مددجویان معتادی که به مددسراها مراجعه می کنند مایل به ترک اعتیاد هستند اما به دلیل هزینه بالای درمان-از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان- توان حضور در مراکز بهبودی را ندارند، تصریح کرد: با توجه به این شرایط به این نتیجه رسیده ایم که به جای صرف هزینه برای نگهداری معتادان زمینه حضور این افراد را در مراکز بهبودی رایگان شهرداری تهران فراهم کنیم. در واقع پس از مصاحبه مددکاری فرد معتاد، مددجو را ترغیب می کنیم تا با حضور در مراکز رایگان شهرداری تهران مراحل درمان را طی کنند. در مواردی که فرد اعتیاد نداشته باشد و به دلیل قطع ارتباط با خانواده به مددسرا مراجعه کند نیز تدابیری اندیشیده ایم تا زمینه ارتباط مددجو با خانواده و بازگشت به خانه را فراهم سازیم.

به گفته مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افرادی که از شهرستان به تهران آمده اند به دلیل مشکلات مربوط به تامین مکان اسکان به مددسرا مراجعه می کنند نیز به نوع دیگر مددسراها ارجاع داده می شوند.

قدیمی در بخش دیگری از سخنانش به استقرار به طور میانگین ۱۷۰۰ تا ۲ هزار نفر در مددسراها طی ۶ ماهه نخست سال پرداخت و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در تابستان باغات اطراف تهران محل خوبی برای کسب درآمد معتادان است، ما هیچ کدام از شب ها تخت خالی نداشتیم. همین امر موجب شد تا پیش از آغاز فصل سرما اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت مددسراها انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت مددسرای خاوران از ۴۰۰ نفر به حدود ۶۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است و اقدامات لازم برای راه اندازی مددسرا در مناطق مختلف از جمله منطقه ۱۷ و ۴ اجرا شد.

700700

کد خبر: 692201

وب گردی

وب گردی