احداث آزمایشگاه های تشخیصی و مراکز درمانی و بهداشتی مرتبط با پدافند زیستی

نشستی با موضوع سمینار بیوتروریسم با حضور مشاور وزیر و مدیرکل پدافند غیر عامل وزارت بهداشت، رئیس پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رئیس اداره پدافند غیر عامل، اساتید دانشگاه بقیه الله و اساتید منطقه آموزشی غرب کشور در حوزه تهدیدات زیستی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل پدافند غیر عامل وزارت بهداشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت موضوع پدافند غیر عامل و تاکید بر دائمی بودن اقدامات پدافند غیرعامل افزود: باتوجه به تعریف تهدیدات زیستی، شیمیایی و پرتوی در سطوح مختلف ملی، منطقه ای، استانی و دانشگاهی ضرورت دارد که از آمادگی و توانایی مناسب در برخورد و پاسخ گویی به این تهدیدات به ویژه در دانشگاه هادر اولویت قرار بگیرد.

دکتر پیر حسین کولیوند افزود: از مهمترین اهداف پدافند غیرعامل وزارت بهداشت ایجاد یک نظامی منسجم و یکپارچه برای مدیریت و فرماندهی بحران های زیستی، کشف و هشدار سریع تهدیدات زیستی و سازماندهی شبکه آزمایشگاه های تشخیصی و مراکز درمانی و بهداشتی مرتبط با پدافند زیستی در کشور می باشد.

وی تاکید کرد: برای تشخیص تهدیدات زیستی لازم است که ظرفیت ها و تجهیزات تشخیصی متناسب با پیشرفت های جهانی را ارتقا داد و آزمایشگاه هایی با سطح ایمنی زیستی بالا را تجهیر کرد و ساخته شود.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به نقش EMS در حوادث زیستی افزود: بعد از تماس با 115 و اعزام پرسنل به محل حادثه، تکنسین های اورژانس به عنوان اولین خط مواجهه و پاسخ درمانی قرار دارند و کشف سریع حوادث، اطلاع رسانی، رفع آلودگی، کنترل و محدود سازی، اقدامات بهداشتی و پیشگیری و همچنین انجام اقدامات درمانی و بازیابی از مهمترین اقدامات اورژانس در مواجهه با تهدیدات زیستی می باشد.

مشاور وزیر بهداشت و سرپرست اورژانس کشور امروز در سفر به استان کرمانشاه ضمن شرکت در سمینار بیوتروریسم در نشستی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی به پیگیری مشکلات پرسنل اورژانس کرمانشاه پرداختند و از بیمارستان درحال تاسیس گلستان، مرکز سوانح وسوختگی، اورژانس و بخشهای بیمارستان جنرال امام رضا،دانشکده پیراپزشکی بازدید کردند.

700/701

کد خبر: 692290

وب گردی

وب گردی