هیئتی از سازمان محیط زیست از تالاب هورالعظیم دیدن کردند

هیئتی از مدیران ارشد و کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به منظور مشاهده آثار فعالیت های مخرب نفتی از تالاب هورالعظیم دیدن و چالش های آن را بررسی کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شواری اسلامی در حاشیه این بازدید از حضور معاون پارلمانی سازمان محیط زیست و مدیر کل امور تالاب های کشور در قالب این هیئت خبر داد.

جواد کاظم نسب الباجی گفت: این هیئت صبح امروز جمعه به منظور بازدید از تالاب هور العظیم و بررسی تاثیرات انتقال آب و استخراج نفت بر وضعیت هور العظیم و همچنین برسی وضعیت ریزگردهای خوزستان در شهرستان هویزه حضور پیدا کردند.

الباجی تصریح کرد: نفت، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست در بحث تالاب هور کم کاری کرده اند و باید به تعهدات خود عمل کنند. چرا محیط زیست در برابر خشک شدن تالاب هور توسط نفت و حفاری، اقدامات بازدارنده انجام نمی دهند؟

او بابیان اینکه نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل محیط زیست خوزستان، رسانه ها و جمعی از فعالان محیط زیست این هیئت را همراهی می کنند، گفت: مشکل اساسی مردم خوزستان، تخصیص اعتبارات برای رفع این معضل به شمار می رود و لازم است ضمن توجه به کانون های داخلی منشا ریزگردها، به کانون های خارجی که از کشور عراق وارد می شود نیز اهمیت داده شود.

او تصریح کرد: گزارش کامل بازدید از هورالعظیم به صورت مستقیم به معصومه ابتکار منتقل خواهد شد و در راستای پاسخگو بودن مسئولان و تحقق مطالبات مردم تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می شوند.

700/703

کد خبر: 692330

وب گردی

وب گردی