در بخش فرهنگی  واحد هشتگرد چه خبر است؟/از مسابقه کتابخوانی نامیرا تا نشست های مهدویت

معاون فرهنگی واحد دانشگاهی هشتگرد، برنامه های فرهنگی این دانشگاه را شرح داد.

ولی‌الله کوهدار معاونت فرهنگی واحد دانشگاهی هشتگرد در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی گفت: در حال حاضر مصوبه کتابخوابی نامیرا را در پیش داریم. همچنین اردوی مشهد برادران و خواهران را برگزار کردیم.

این معاون فرهنگی در رابطه با مسابقه کتابخوانی افزود: از کتاب «نامیرا»، نوشته ی صادق کرمیار، تقریباً صدوبیست نسخه تهیه شده است که در اختیار کارمندان و دانشجویان و هیات علمی قرار خواهد گرفت. در هر کتاب سه پرسشنامه قرار دادیم. برای شرکت در این مسابقه حدوداً سیصدوپنجاه نفر را در نظر گرفتیم. سوالات طراحی شده و در اختیار دوستان قرار می‌گیرد بعد از یک هفته جمع‌آوری می‌شود و به نفرات برتر در مراسمی که نزدیک شانزدهم آذر ماه برگزار می شود، جوایزی تعلق خواهد گرفت.

وی در خصوص دیگر فعالیت های فرهنگی این واحد دانشگاهی اضافه کرد: برای قرآن و عترت نیز برنامه ریزی‌هایی کردیم در اردیبهشت امسال اردوی فرهنگی کاشان توسط دانشگاه برگزار شده است و برای بعد از شهریورماه برنامه‌های خوبی در حال اجرا است.

کوهدار در اشاره به برنامه‌های ماه محرم بیا کرد: سیاه پوش کردن واحد دانشگاهی یکی از برنامه‌هایی بود که انجام دادیم. همچنین تکیه‌ای عزاداری داشتیم و برنامه تعزیه خوانی اربعین و برپایی هیأت عزاداری با اداره‌جات بیرون از دانشگاه را داشتیم. همچنین امروز مراسمی برای برای بزرگداشت حضرت رقیه مراسم داریم.

او با اشاره به تأسیس کمیته‌ای زیر نظر ریاست دانشگاه برای ایام محرم اضافه کرد: در فضای مجازی فعالیت‌هایی داشتیم در کانال دانشگاه فعالیت‌های فرهنگی را ارسال کردیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد هشتگرد با اشاره به برنامه ای در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: بزرگداشت ایام محرم با امام جمعه ساوجبلاق را در برنامه داشتیم. این برنامه را از طریق بنر و کانال تلگرام به دانشجویان و اساتید اعلام کردیم و در آن شرح دادیم که امام حسین (ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر بود که واقعه ی عاشورا را رقم زد.

کوهدار در پایان با اشاره به برگزاری همایش تخصصی مهدویت بیان کرد: ما برای شناساندن واحد دانشگاهی هشتگرد، تقاضا کردیم یکی از سلسله نشست های مهدویت را در دانشگاه ما برگزار کنند.

502500

کد خبر: 692334

وب گردی

وب گردی