معابر شهر تهران آماده ایجاد لاین های ویژه دوچرخه نیست

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت: معابر بسیاری از خیابان های سطح شهر تهران هنوز آماده ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه نیست و استفاده از دوچرخه نیز برای افراد سخت خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز اقبال شاکری با اشاره به اجرای طرح ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در سطح شهر تهران گفت: ایجاد لاین های ویژه دوچرخه از طرح هایی است که مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوای تهران در نظر دارد. بسیاری از مناطق تهران نیز مسیرهای ویژه دوچرخه از سال های قبل ایجاد شد اما با توجه به اینکه زیرساخت ها فراهم نبوده طرح با استقبال عمومی مواجه نشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه معابر شهر تهران آماده ایجاد لاین های ویژه دوچرخه نیست، گفت: معابر بسیاری از خیابان های سطح شهر تهران هنوز آماده ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه نیست و با توجه به این نکته، استفاده از دوچرخه نیز برای افراد سخت خواهد بود بنابراین ابتدا باید زیرساخت های ایجاد لاین های ویژه دوچرخه فراهم شود.

اوافزود: در حال حاضر برخی معابر که صاف و پیاده راه های عریض هستند یا پارک های جنگلی تهران به عنوان مسیرهای ویژه دوچرخه سواری انتخاب شدند که استفاده از این مسیرها محدود است و نمی توان استفاده از این وسیله حمل و نقل را به عموم مردم بسط داد.

شاکری گفت: هم اکنون ایجاد لاین های ویژه دوچرخه در تهران امکان پذیر نیست چرا که مسیرهای ویژه پیاده راه، مسیر تردد خودروها و لاین های ویژه دوچرخه باید ایجاد شود و معابر ما چنین فضایی را ندارند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل پاک به شمار می رود و در راستای کاهش آلودگی هوا باید استفاده از این وسیله ترویج یابد در عین حال تلاش ما در شورا این است که در خیابان هایی که به تازگی ساخته می شود این استانداردها رعایت شود.

منبع :مهر

700/705

کد خبر: 692340

وب گردی

وب گردی