ایران و آلمان پروژه های مشترک پژوهشی اجرا می کنند

پژوهشکده بناها و بافت های تاریخی –فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه پوتسدام آلمان برای اجرای پروژه های مشترک پژوهشی و اجرایی به توافق اولیه دست یافتند .

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در نشستی که با حضور جمعی از اساتید ، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه علوم کاربردی پوتسدام و به همت پژوهشکده بناها و بافت های تاریخی –فرهنگی در محل پژوهشگاه برگزار شد اساتید و متخصصین این دانشگاه تجارب حفاظتی و مرمتی بناها و سازه های تاریخی خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند.
پروفسور استفان لاو ، پروفسور آندره آ کاهلو و دکتر کریستین کیسر در این نشست به معرفی دانشگاه پوتسدام، دانشکده های آن و رشته های موجود در این دانشگاه پرداخته و جزئیات مربوط به برخی از واحدهای درسی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این مرکز را بیان کردند.
در ادامه این نشست که در راستای بررسی پژوهش های تاریخ معماری و شهرسازی و به منظور بیان نقش میراث فرهنگی در حفاظت و مرمت آثار، بناها و بافت های تاریخی فرهنگی صورت گرفت اساتید به بیان دو نمونه موردی از جمله مرمت پل فلزی که در 160 سال پیش در آلمان ساخته شده بود و تجربه حفاظت و مرمت کلیسای سنت ماری پرداختند که در این تجارب، اصول و ساختارهای حفاظت و نگهداری آثار معماری در نظر گرفته شده بود .
در پایان این نشست اساتید دانشگاه پوتسدام به پرسش های مطرح شده از سوی پژوهشگران پاسخ گفتند .

پروژه های مشترک پژوهشی

در نشستی دیگر که با حضور اساتید این دانشگاه و اعضای شورای پژوهشی پژوهشکده بناها و بافت های تاریخی - فرهنگی برگزار شد، رئوس همکاری های مشترک این دو مرکز به بحث و تبادل نظر گذاشته و قرار شد پس از انجام مراتب اداری لازم و امضاء تفاهم نامه، طرفین پروژه های مشترک پژوهشی و اجرایی را به انجام رسانند.
گفتنی است ، دانشگاه پوتسدام در سال 1991 میلادی تاسیس شده و بخشی از فعالیت های آن معطوف به آموزش حفاظت و مرمت آثار و بناهای تاریخی در زمینه های مختلف است.علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه پوتسدام می توانند به سایت دانشگاه مراجعه کنند:
http://www.uni-potsdam.de/en/index.html

702/700

کد خبر: 692352

وب گردی

وب گردی