بخش دوم باغ ملک در سه ماه آینده به بهره برداری می رسد

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از بهره برداری از باغ ملک ۲ در سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد مختاری با تاکید بر اینکه باغات شهر تهران ریه های تنفسی پایتخت به حساب می آیند، گفت : برابر تدبیر و حساسیت شهردار تهران، حفظ باغات قدیمی، توسعه فضای سبز و توسعه فضاهای گردشگری و طبیعی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد و تاکنون بسیاری از باغات تهران را از عرصه ساخت‌ و ساز مصون نگه داشته شده است.

مختاری با اشاره به وجود تعداد زیادی از باغات قدیمی در پهنه شمالی تهران ،افزود: احیا و حفظ باغ های موجود در پایتخت از اهداف مدیریت شهری است که منجر به تلطیف هوا شده و ایجاد فرصتی برای گذران اوقات فراغت شهروندان با رویکردی جدید است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه باغ ملک از مجموعه باغ های قدیمی شهر تهران است،گفت: باغ ملک شماره یک با استقبال گسترده مردم از این فضای سبز به بهره برداری رسیده است و شهرداری منطقه یک شهر تهران در تلاش است تا باغ ملک ۲ را نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری برساند.

مختاری با اشاره به اینکه وسعت هر بخش از باغ های ملک حدود یک هکتار است، افزود: باز زنده سازی باغ های قدیمی و تامین کاربری های تفریحی و اجتماعی برای آنها ، حیات تهران حفظ می شود و شهروندان تهرانی بیشتر با سرمایه های این شهر آشنامی شوند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به حفظ درختان قدیمی موجود با تبدیل باغ ملک به بوستان عمومی، گفت: کاشت گونه های گیاهی بومی و سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه در طرح فضای سبز این بوستان اجرا می شود.

منبع :مهر

700/705

کد خبر: 692354

وب گردی

وب گردی