نماینده مردم تهران:  مشکلات پایتخت باید در اولویت برنامه های دولت و مجلس قرار گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات پایتخت باید در اولویت برنامه های دولت و مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد علی وکیلی با اشاره به اینکه تاکنون نگاه به مشکلات تهران از جنس مساله محوری بوده که تجربه آن در مجلس و شورای شهر به چشم می خورد، گفت: طرح ۱۰۰ یا ۱۵۰ مساله و مشکل برای شهر تهران منجر به سامان دهی وضعیت این کلانشهر نمی شود، بلکه باید کار اساسی در نظام قانون گذاری صورت گیرد. ضمن آنکه معتقدیم حل معضلات تهران باید در اولویت دولت و چشم انداز برنامه ۵ ساله کشور نیز گنجانده شود.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیریت کنونی پایتخت نیازمند و مشمول اداره خاص و ویژه ای است، ادامه داد: در شرایط کنونی از هر حیث و منظری که به تهران نگاه شود، هر کارشناسی یک تجویز و نسخه برای حل معضلات این کلانشهر پیشنهاد می دهد به طوری که برخی معتقد به تحقق مدیریت یکپارچه هستند و برخی تفکیک وظایف دستگاه ها و نهادهای اجرایی از یکدیگر.

اوبا یادآوری اینکه تجربه سال های اخیر نشان داده که با تجویزها و راهکارهای کنونی اداره کردن تهران امری بسیار دشوار است، افزود: زمان آن رسیده که در قانون ۵ ساله دولت تهران به طور جداگانه و برجسته دیده شود. هرچند که به نظر می رسد از آنجائی که در مجلس کنونی نیز آنچنان حسیاسیتی که لازم است برای تهران وجود ندارند، روند حل معضلات تهران همچنان بسیار دشوار باشد.

وکیلی حل معضلات و مشکلات کنونی که گریبان گیر شهر تهران شده است را با طرح سلسله مقدماتی از جنس قوانین قابل حل دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: اگر کارگروه مشترک موثری اقدام به تبیین مشکلات کند و مجلس هم در زمینه قانون گذاری ورود موثری داشته باشد به طوری که تهران در چهار مساله اولویت دار مجلس کنونی و در اولویت های برنامه ۵ ساله کشور تعریف شود، آن وقت حل معضلات پایتخت مشمول قوانین خاص می شود و با ارائه لایحه خاص برای این کلانشهر شاهد شکل گیری روند مطالبه گری برای حل معضلات خواهیم بود.

منبع :مهر

700/705

کد خبر: 692367

وب گردی

وب گردی