اولین استارتاپ استان اردبیل/معاون استاندار اردبیل: دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای طرح های اقتصادی پیش قدم است

اولین استارتاپ استان اردبیل که به مدت سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، با معرفی ایده های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم اختتامیه این رویداد علمی که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاون استانداری، مدیران کل دستگاه های اجرایی و دانشگاهیان برگزار شد، سه ایده برتر از بین 56 ایده معرفی شدند.

ابراهیم فتایی دبیر اجرایی استارتاپ و مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در این مراسم گفت: 56 ایده در این استارتاپ ثبت نام کرده بودند که 11 ایده با رای خود شرکت کنندگان به دور دوم راه یافت.

وی افزود: 100 نفر عضو این 11 تیم، فعالیت خود را در دو روز ادامه دادند و ایده های خود را با نظارت اساتید پرورش داده و چکش کاری کردند که در مرحله نهایی 8 دقیقه اجازه دفاع از طرحشان را داشتند و 3 دقیقه به سوالات حاضرین پاسخ گفتند که در نهایت سه ایده برتر انتخاب شدند.

فتایی اظهار کرد: تمامی ایده ها چه منتخبین و چه غیر منتخبین می توانند برای پذیرش به مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مراجعه کنند که بعد از طی مراحل اداری سرمایه گذاری لازم روی آنها انجام خواهد گرفت.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: اولویت با طرح های دانش بنیان است

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولویت با طرح های دانش بنیان بوده و دانشگاه آزاد اسلامی با تمام قوا از این طرح ها حمایت می کند.

علیرضا توکلی در مراسم اختتامیه اولین استارتاپ استان اردبیل بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی 100 مرکز رشد ایجاد شده و تا پایان سال به 150 مرکز خواهد رسید.

وی با بیان این که 900 هسته دانش بنیان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور ایجاد شده، خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه های جدید که تدوین و ابلاغ شده اختیارات لازم به واحدهای دانشگاهی واگذار شده که می توانند از 3 تا 30 میلیون تومان به ایجاد هسته ها و نمونه های آزمایشگاهی هزینه کنند.

وی افزود: دانشگاه با پارک علم و فن آوری کشور روسیه تفاهم نامه همکاری خوبی امضا کرده که از این طریق بازار روسیه می تواند در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.

وی با اشاره به این که تلاشگران عرصه کسب و کار مجاهد به حساب می آیند، بیان کرد: همانگونه که جوانان ما در 8 سال جنگ تحمیلی مجاهدت کرده و افتخار آفریدند، همانگونه که مدافعان حرم برای دفاع از دین و ناموس مسلمانان جان فشانی می کنند، کسانی که برای کسب و کار جوانان فعالیت می کنند، در راه خدا جهاد می کنند.

معاون استاندار اردبیل: دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای طرح های اقتصادی پیش قدم است

معاون نیروی انسانی و امور اقتصادی استاندار اردبیل هم در این مراسم، دانشگاه آزاد اسلامی را در اجرای طرح های اقتصادی پیش قدم دانست.

اقبال عباسی افزود: بنده تفاهم نامه وزارت دفاع با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل را امضا کردم که قطعات مورد نیاز وزارت دفاع توسط این دانشگاه تولید می شود که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی شاخصه هایی مطرح است که طرح های دانش بنیان از مهمترین ابزار تحقق آن به شمار می رود.

وی افزود: چنانچه دانش با تلاش همراه باشد حتما نتیجه مثبتی عاید می شود ولی ثروت بدون دانش چه بسا به از دست دادن کل سرمایه منجر شود.

200

کد خبر: 692446

وب گردی

وب گردی