نماینده مردم اردبیل در مجلس:  فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در طرح های دانش بنیان قابل تحسین است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین  در مجلس شورای اسلامی، فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای طرح های دانش بنیان را قابل تحسین دانست.

به گزارش ایسکانیوز، محمد فیضی در مراسم اختتامیه اولین استارتاپ استان اردبیل در واحد اردبیل اظهار کرد: امیدوارم با روند کنونی، در سال های آینده شاهد به ثمر رسیدن این طرح ها و تولید ثروت از علم به مفهوم واقعی باشیم.

وی با اشاره به اینکه نباید اشتغال به پشت میز نشینی محدود شود گفت: کارآفرینی و ایجاد اشتغال باید در اولویت برنامه ریزی های علمی و اقتصادی قرار گیرد و وظیفه مجلس و دولت است که زیرساخت های لازم را در این زمینه فراهم آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تلاش و همکاری دولت و مجلس اشاره کرد و افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی تسهیلات صندوق توسعه ملی از 15 درصد به 11 درصد و در مناطق محروم به 7 درصد رسیده است که طرح های منطبق بر آیین نامه های این صندوق می توانند از آن بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اعتماد مردم به دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: توسعه متوازن منطقه در اساس کار دولت قرار دارد و امیدوارم با اعتماد به این دولت امید همچنان زنده نگه داشته شود.

وی افزود: دغدغه اصلی نمایندگان ایجاد اینترنت پرسرعت در روستاهاست و بحثی که شده قرار است 746 روستا در استان اردبیل به اینترنت پرسرعت تجهیز شوند.

وی با تاکید بر رفع مشکلات زیرساختی استان اردبیل بیان کرد: برای پارک علم و فن آوری استان اردبیل باید یک ردیف بودجه مستقل تخصیص داده شود تا بتوان برای رفع مشکلات زیرساختی که باعث فرار سرمایه گذاران می شود، استفاده کرد.

بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی:ایده ها به ثروت تبدیل شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه اولین استارتاپ استان اردبیل مهمترین برنامه ریزی مسئولان را چگونگی تبدیل ایده ها به ثروت دانست.

صدیف بدری، افزود: باید راهکارهای لازم برای تبدیل ایده و علم به ثروت در کشور فراهم شود که یکی از این راهکارها اعتماد به جوانان و تحصیل کردگان جوان است.

وی افزود: در جنگ و انقلاب به جوانان اعتماد شد و نتیجه گرفتیم و امروز هم اگر جوانان را باور کنیم و به آنان اعتماد داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به مشکلات اساسی در کشور در زمینه اشتغال بیان کرد: اکثر تحصیل کردگان ما در کشور جوانان تحصیل کرده هستند که وظیفه مجلس و دولت این است که زمینه های لازم را برای اشتغال آنان فراهم آورند ولی جوانان نباید صرفا به امید مسئولان بنشینند بلکه خود باید آستین بالا زده و در جهت ایجاد کسب و کار تلاش کنند.

وی افزود: سرمایه گذاران از دولت و مجلس انتظار دارند مقررات را برای سرمایه گذاری تسهیل نمایند و مخترعان نیز به دنبال سرمایه گذارانی هستند که علم آنان را به ثروت تبدیل کند.

اولین استارتاپ ویکند استان اردبیل به مدت سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با همکاری دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

200

کد خبر: 692462

وب گردی

وب گردی