آخرين تغييرات copy

در دیدار اعضای ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی با حجت دبیر شورای فرهنگ عمومی بر ضرورت تقویت و فرهنگ پهلوانی در همه نهادها و وزارتخانه ها به ویژه بهره گیری از آموزه های پهلوانی در همه رشته های ورزشی تاکید شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار فرهاد طلوع کیان، رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای از تشکیل ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی بر پایه مصوبه 518 شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: بر پایه همین مصوبه،  فدراسیون موظف است تا گزارش های سالانه 18 نهاد و وزارتخانه را گرد آوری کند. همچنین ویژه برنامه های مفصلی برای برگزاری مناسبت 17 شوال که در متن تقویم رسمی کشور به عنوان "روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای" درج شده است که در حال تدارک آن است.

حجت الاسلام یاسر موحد فرد، دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی نیز گزارشی از اقدام های انجام شده با تاکید بر عملکرد صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و اشاعه فرهنگ پهلوانی برای قشرهای گوناگون ارائه داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ پهلوانی، خاستگاه این فرهنگ را ورزش زورخانه ای دانست و تاکید کرد : همچنان که فرهنگ، آداب و مرام پهلوانی در ورزش زورخانه ای نهادینه شده است باید از آداب و فرهنگ پهلوانی در سطح ورزش کشور به ویژه در منشورهای اخلاقی بهره گرفت و از آموزه های این فرهنگ برای اشاعه اخلاق در سطح عموم مردم و جامعه استفاده نمود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در ادامه با ضرورت بر هماهنگی با همه نهادها و وزارتخانه های عضو شورای فرهنگ عمومی از دیدار اعضای ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی با دکتر علی جنتی، رییس شورای فرهنگ عمومی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  خبر داد و حمایت ویژه شورای فرهنگ عمومی را از  برنامه های ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی اعلام کرد.
کد خبر: 6925

وب گردی

وب گردی