نماینده مردم شاهرود در مجلس: توسعه تحصیلات تکمیلى در دانشگاه آزاد اسلامى ادامه پیدا کند

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر کمبود دانشجو علوم پایه در واحد شاهرود،نیاز ما را به مقاطع تحصیلات تکمیلی بیشتر می کند . تقاضاى ما درباره این موضوع از دانشگاه آزاد اسلامی ، رشد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

حسینی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره سطح آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اظهارکرد: واحد شاهرود دانشگاه آزاد اسلامی از اولین دانشگاه آزادهای تأسیس شده در سطح کشور است که توانسته با وجود دانشگاه علوم پزشکی دولتی در این شهرستان، در بحث رشته های علوم پزشکی هم ،بسیار قوی عمل کند.

وی افزود: ما باید در جهت گسترش کیفی تحصیلات تکمیلی واحد شاهرود بیشتر از گذشته تلاش کنیم ؛چرا که درحال حاضر شرایط به گونه ای است که باید به سمت بهتر شدن کیفیت این موضوع پیش برویم. درحال حاضر کمبود دانشجو علوم پایه در واحد شاهرود،نیاز ما را به مقاطع تحصیلات تکمیلی بیشتر می کند . تقاضاى ما درباره این موضوع از دانشگاه آزاد اسلامی ، رشد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی درخصوص فعالیت های زیست محیطی واحد شاهرود دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: ضعف محیط زیست در کشور به علت عدم ارتباط محیط زیست با حوزه های علمی و دانشگاهی است.در حال حاضر بسیاری ،محیط زیست را از بحث های بازدارنده اقتصاد و تولید می دانند که این موضوع هم ناشی از ورود نکردن محیط زیست به بحث های علمی است.

او اضافه کرد:همچنین حفظ محیط زیست انسانی ،حیوانی ، گیاهی و جانوری در این سرزمین از مهم ترین وظایف افراد است. ما باید به فکر این باشیم که چه چگونه کمبود و کاستی های زیست محیطی را در جامعه از بین ببریم. مثلا ما می توانیم با مطالعه بگوییم یک روستایی که به اب نیاز دارد، چگونه آب مورد نیازش را تامین کند. همچنین از دیگر مشکلات زیست محیطی که هیچ کس به آن توجه نکرده،مهاجرت های روستا به شهرهاست. این پدیده که در چند سال گذشته بسیار زیاد شده است،نشان می دهد که نگاه ما به محیط زیست نگاه بازدارنده است.از نظر من، نگاه ما به محیط زیست باید توسعه ای باشد .

او درباره فعالیت دانش بنیان واحد شاهرود گفت: درست است که اقدام های دانش بنیان این واحد هنوز ابتدایی است اما روندی رو به توسعه و پیشرفت دارد؛چرا که با وجود استعداد های خوب در این شهرستان از دانشجو تا استادان، شرایط رشد مهیا می شود.

وی ادامه داد:تعداد شرکت های دانش بینان از نظر کمیت پایین است و هنوز نتوانسته در گروه تولید کنندگان انبوه قرار بگیرد اما این شرکت ها در جایگاهی است که می تواند در یک برهه زمانی از نظر اقتصادی و صنعتی، خود را درسطح کشور اثبات کند. از سوی دیگرحمایت در قانون توسعه ششم و اراده مسولان محلی است.

203/200

کد خبر: 692648

وب گردی

وب گردی