مشاور وزیر علوم : رشد دانشگاه حکیم سبزواری در ابعاد علمی و عمرانی چشمگیر است

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم در بازدید از دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دانشگاه حکیم سبزواری  در سال های اخیر به لحاظ رفاهی، عمرانی، آزمایشگاهی،علمی و پژوهشی پیشرفت چشمگیری داشته و فعالیت های صورت گرفته در این دانشگاه در جهت کیفی سازی آموزش و پژوهش بوده ،که این کیفی سازی  در راستای سیاست های وزارت علوم است.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالحسین فریدون افزود: دستاوردهای دانشگاه حکیم سبزواری در سه سال گذشته نشان از تحولی خوب در این دانشگاه است .

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم گفت: تحقیقات موقعیت سبزوار از لحاظ تاریخی و جغرافیایی ویژه است و این موقعیت ویژه، شهرستان سبزوار را به منطقه مهمی در کشور تبدیل کرده است.

دکتر فریدون با اشاره به اهمیت برنامه های وزارت علوم برای ارتقای کیفی دانشگاه های سراسر کشور ، اظهار کرد: یکی از سیاست های اصلی وزارت علوم در دولت یازدهم ارتقای کیفی آموزش عالی است و در این زمینه هم تا کنون طرح آمایش در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه های طرح ملی آمایش افزود: بازبینی برنامه های درسی در تعداد زیادی از رشته های دانشگاهی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است و با اجرای طرح های آموزشی و پژوهشی شرایط ایجاد شده تا دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیل در سطح جامعه بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

مشاور وزیر علوم یکی از اولویت های این وزارتخانه را کارآفرینی دانشجویان فارغ التحصیل دانست و بیان کرد: تغییرات در دروس کلیه روش ها می تواند سبب افزایش کیفیت آموزش عالی شود.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توجهات به دانشگاه های نسل سوم باید نسبت به گذشته بیشتر شود ، عنوان کرد: دانشگاه ها باید علم را به ثروت تبدیل کنند تا این چرخه در سطح جامعه فعال شود لذا دانشجویان می توانند با فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد به تجاری سازی دانش کمک کنند.

براساس این گزارش، دکتر فریدون، طی بازدیدی از حوزه های مختلف دانشگاه حکیم سبزواری از نزدیک با ظرفیت ها و پتانسیل علمی و پژوهشی دانشگاه آشنا شد و پس از این بازدید در نشستی با هیئت رئیسه شرکت کرد و سپس مجتمع پذیرایی چندمنظوره پردیسان دانشگاه حکیم سبزواری را افتتاح کرد.

گفتنی است غذاخوری پردیسان با مساحت ۵۰۰ متر مربع و با اعتباری حدود ۸۰۰میلیون ریال راه اندازی شده است و از رستوران،کافی شاپ و فست فود تشکیل شده است

200

کد خبر: 692660

وب گردی

وب گردی