ارائه توانمندی هاو دستاوردهای سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از رهنمودهای دکتر میرزاده

مدیر کل چاپ فنی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی گفت:برای اولین بار سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاداسلامی با استفاده از رهنمودهای دکتر میرزاده به ارائه توانمندی ها و دستاورد های خود پرداخته است.

نیوشا یعقوبی - حسین غلامرضا زاده درباره حضور سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات به ایسکانیوز گفت: همانطور که می دانید تمامی حوزه های خبری روزنامه ها و مجلات و کسانی که ما به نوعی با آنها سر و کار داریم در این نمایشگاه حضور دارند. ما امسال خواستیم تا از فرصت این نمایشگاه استفاده کنیم.

او ادامه داد:همچنین امسال یک ماشین چاپ افست نیم ورقی را به نمایشگاه آورده ایم که خیلی از علاقه مندان کنار آن عکس می گیرند و با روند چاپ آشنا می شوند.

غلام رضا زاده درباره تاریخچه سازمان چاپ و انتشارات گفت: سازمان چاپ و انتشارات از سال 1372 ایجادشد و هدف اولیه این سازمان چاپ و نشر سوالات آزمون سراسری بود. با توجه به رشد دانشگاه در حوزه پژوهش، سخت افزار و نرم افزار گستردگی هایی در سراسر کشور ایجاد شد و رسالت های سازمان چاپ صرفا از چاپ سوالات آزمون به انجام سفارش های خود دانشگاه سوق پیدا کرد به گونه ای که در سال های آخری که کنکور توسط خود دانشگاه برگزار می شد چاپ سوالات کنکور یک بخش کوچکی از سفارشاتی بود که به ما سپرده می شد. در حال حاضر سالانه 700 تا 800 عنوان کتاب و مجله در سراسر دانشگاه های آزاد اسلامی به چاپ می رسد همچنین تعداد تیراژ روزنامه های ما به حدود 30 میلیون نیز می رسد.

او ادامه داد: سازمان چاپ و انتشارات -با توجه به حجم سفارشاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و با توجه به رشد پژوهشی- روند مناسبی را طی می کرد اما در یک برهه زمانی سفارشات ما با یک وقفه روبرو شد اما با مدیریت دکتر میرزاده در سال 92 نه تنها دوباره پروژه ها از نو آغاز شده است بلکه با قوت بیشتری پیش می رود به گونه ای که در سال 93 اساسنامه سازمان چاپ و انتشارات که مصوب شد سازمان چاپ و انتشارات علاوه بر حوزه های چاپی ، وارد حوزه تولید محتوا و انتشار شد .

او افزود: از سایر مواردی که در اساس نامه جدید سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شد بحث نمایشگاه های کتاب چه در حوزه داخل و چه در حوزه خارج بود. ما در این مدت موفق به برگزاری نمایشگاه بغداد شده ایم و در بیش از 20 نمایشگاه داخلی شرکت کرده ایم. برای اولین و دومین بار طی دو سال اخیر خانواده دانشگاه اسلامی به طور متمرکز و در یک سالن مجزا در نمایشگاه کتاب حضور داشته که مورد استقبال بخش خارج و داخل دانشگاه قرار گرفت به گونه ای که خانواده دانشگاه از تولیدات در حوزه چاپ کتاب متعجب می شدند. از طرفی برگزاری این نمایشگاه به صورت استانی برای برخی افراد ایجاد رقابت کرد در این زمینه به جرات می توان گفت نمایشگاه سال 95 از نظر تولیدات علمی به مراتب بهتر از سال 94 بود و امیدواریم نمایشگاه کتاب در سال 96 بهتر از سال 95 برگزار شود.

مدیر کل چاپ فنی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما در سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی دوره هایی را مطابق اساس نامه جدید طراحی کرده ایم و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت منجر به صدور مدرک معتبری که توسط خود دانشگاه انجام می شود را در نظر گرفته ایم . ترم اول رشته چاپ و نشر در محل چاپ و انتشارات با همکاری دانشگاه آزاد واحد سما قم آغاز شده است و برنامه ریزی و هدف گذاری های آن در مقاطع بالاتر صورت گرفته است .

او ادامه داد : یکی دیگر از برنامه های مورد نظر ما توزیع کتاب در واحدهای مختلف دانشگاه های آزاد اسلامی است به گونه ای که برنامه ریزی های لازم برای تاسیس 31 فروشگاه متمرکز درمراکز استان های کشور داشته باشیم. همچنین یکسری نمایندگی ها را از بخش خصوصی در تک تک واحدها فعال کنیم. علاوه بر آن زیرساخت های فروش آنلاین کتاب نیز آماده شده است که ان شاالله به زودی مهیا خواهد شد.

700/701

کد خبر: 692674

وب گردی

وب گردی