حمایت ویژه وزارت بهداشت از طرح های تدوین شده در راستای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

باتوجه به برنامه های کلان وزارت بهداشت برای توسعه حوزه آموزش علوم پزشکی کشور و تدوین برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، حمایت های ویژه ای از طرح ها و پروژه های تدوین شده در راستای این برنامه ها صورت می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ابلاغیه ای به روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور از آنها خواست برنامه ریزی مناسبی برای ساماندهی طرح های پژوهشی مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و ارسال این طرح ها به مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور انجام دهند.

دکتر هاشمی گفت: با اشاره به نقش سرمایه انسانی کشور در توسعه پایدار گفت: در همین راستا و به منظور ارتقای نیروی انسانی نظام سلامت کشور، برنامه های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی با هدف ارتقای پاسخگویی به نیازهای سلامت کشور تدوین و به عنوان گام چهارم طرح تحول نظام سلامت در دست اجرا است.

وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر این برنامه ها به عنوان جهت گیری راهبردی حوزه آموزش علوم پزشکی کشور مسیر روشنی را پیش روی دانشگاههای علوم پزشکی قرار داده و حرکتهای ارزشمندی را طی حدود یک سال اخیر رقم زده است.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه لازم است در تصمیم گیری های کلان کشور از شواهد علمی و تجربیات عملی موجود استفاده بهینه شود، اظهار داشت: یکی از منابعی که می تواند شواهد علمی مناسبی برای نظام سلامت تولید کند و نقش موثری در نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور داشته باشد مشارکت دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارشناسان حوزه آموزش علوم پزشکی کشور است.

وزیر بهداشت گفت: به منظور توسعه شواهد علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی، چندی پیش مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی کشور با همت همکاران حوزه معاونت آموزشی راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: این مرکز بستری را در کشور فراهم کرده است تا در سال جاری به شکلی نظام مند از طرحها و پروژه های تدوین شده در راستای تحقق اهداف برنامه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی حمایت شود.

دکتر هاشمی گفت: باتوجه به برنامه ریزی های به عمل آمده حمایت از طرح ها و پروژه های مرتبط با برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در قالب تخصیص هزار گرنت پژوهش و نوآوری صورت می پذیرد.

وزیر بهداشت از روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواست تا از طریق برنامه ریزی و هم افزایی معاونین آموزشی و تحقیقات و فناوری و حمایت هیات رئیسه دانشگاهها برنامه ریزی مناسبی برای ساماندهی پژوهش های مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی صورت گیرد.

او ادامه داد: مسئولین دانشگاهها می بایست به نحوی برنامه ریزی کنند تا شوق و رغبت به انجام پژوهشهای آموزشی در بین جامعه دانشگاهی برانگیخته شود و همچنین با اغتنام از فرصت گرنتهای نوآوری و عنایت به امتیازات قابل توجه در آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی، و مشوقهای موجود برای دانشجویان استعداد درخشان، نسبت به ترویج و رشد نوآوری و دانش پژوهی آموزشی در دانشگاه همت مضاعفی را مبذول نمایند.

گفتنی است اطلاعات تکمیلی درخصوص تعداد و نحوه اعطای گرانتهای فراگیر که در دور اول متناسب با تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاهها تخصیص خواهد یافت، متعاقبا از طریق مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

700/701

کد خبر: 692708

وب گردی

وب گردی