شایع ترین تومورهای بدن، پوستی هستند!

یک متخصص پوست بیان کرد: تومورهای پوستی با شیوع 14/6 درصد، رتبه اول کل تومورهای بدن را دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاهرخ قاضی زاده احسائی عضو هیات علمی بیمارستان پوست رازی تومورهای پوستی را بسیار شایع دانست و افزود: این نوع تومورها از لحاظ شیوع با 14/6 درصد کل تومورهای بدن در رتبه اول است.

او پوست را متشکل از سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم خواند و گفت: 99 درصد تومورهای پوستی مربوط به لایه اپیدرم است که می تواند خوش خیم و یا بدخیم باشد.

عضو هیات علمی بیمارستان پوست رازی، کیست ها، خال ها، تومورهای بافت عروقی و عصبی و همپنین تومورهای زیر جلدی را از انواع خوش خیم عنوان کرد و ادامه داد: تومورهای بدخیم که معمولا در اثر عوامل ژنتیکی، محیطی مثل اشعه آفتاب و سابقه رادیوتراپی و مواد شیمیایی و غیره ایجاد می شود.

به گفته این متخصص پوست تشخیص تومورهای بدخیم پوست صرفا به وسیله نمونه برداری (بیوپسی )انجام می شود و در درمان آنها، برداشتن ضایعه به همراه حاشیه سالم ضروری است.

قاضی زاده احسایی با بیان اینکه اولین و بهترین اقدام درمانی جراحی و برداشتن ضایعه و اقدامات ترمیمی است، یادآور شد: می توان از سایر اقدامات درمانی شامل رادیوتراپی و ایمنوتراپی و کموتراپی هم در فرآیند درمان بهره برد.

704/700

کد خبر: 692745

وب گردی

وب گردی