نتیجه اعتماد مردم به لیست امید کسب رای اعتماد هر سه وزیر بود

یک عضو شورای عالی انتخاباتی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: نتیجه مشارکت مردم در انتخابات سال 94 و اعتماد به لیست امید کسب رای اعتماد هر سه وزیر در مجلس دهم بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمود میرلوحی، در ارزیابی از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به سه وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور گفت:‌ ارزیابی من از این که هر سه وزیر توانستند رای اعتماد مجلس را کسب کنند با توجه به شرایط مشابه همین وزرا در مجلس نهم و جنجال های پیش آمده بر سر عدم رای اعتماد به آن‌ها، مثبت است .

وی ادامه داد: این اتفاق میراث و ثمره حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 94 و تلاش مسئولانه و مدبرانه جریان اصلاحات و اعتدال است. در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور در مجلس نتیجه رای دادن به لیست امید برای مردم مشخص شد .

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه که امید و نشاط با همکاری و همدلی مجلس و دولت میان مردم افزایش پیدا کرده است گفت:‌ مردم دیروز دیدند که مجلس و دولت با شیوه و روش های عقلانی و منطقی از طریق کاری کارشناسانه و مسئولانه موضوع را حل کردند. مدت‌ها بود که این شیوه در مجلس شورای اسلامی اجرا نشده بود و اکثرا جلسات رای اعتماد تبدیل به جلساتی جنجالی می شد .

وی در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین گفت‌: جریانی که در اقلیت بودند با توجه به اینکه رسانه های زیادی در دسترس داشتند خودشان را جریان اکثریت مجلس نهم نشان می دادند . همان ها هم سعی کردند تا در این مجلس با های و هوی توجه ها را به خود جلب کنند، اما دیدیم که با تغییراتی که در مجلس صورت گرفت سایر نمایندگان با چه متانت و صبوری موضوع رای اعتماد به سه وزیر را حل کردند.

میرلوحی در ادامه گفت: من فکر می‌کنم که این همدلی و همراهی میان دولت و مجلس نتایج دیگری هم خواهد داشت و گره های بیشتری از مشکلات کشور باز می‌کند. بسیاری از مشکلات در این دولت برطرف شده، اما معضلاتی مانند رکود، بیکاری و اشتغال همچنان پا برجاست.

وی افزود: بر همین اساس است که می گویم دولت و مجلس در مدت زمان باقی مانده عمر دولت یازدهم می‌توانند درحوزه هایی مانند بودجه سال 96 همکاری بهتری داشته و در ادامه هم دولت برای انتخابات سال آینده بهتر خودش را آماده کند تا فضای همکاری و همدلی بیشتری میان این دو قوه در آینده ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با تغییر این وزرا امیدی برای تغییر در حوزه اقتصادی هم ایجاد شده است. ما نیازمند تحولات جدی در عرصه اقتصاد، بورس، مسکن و گردشگری هستیم. سرمایه دارهای خارجی انتظاراتی دارند که باید در عین حال که در عرصه رقابت جهانی حضور پیدا می کنیم انتظارات آن‌ها را هم برآورده کنیم.

وی افزود:‌ بسیاری از نمایندگان عضو فراکسیون امید سابقه حضور در مجلس را نداشتند و در ابتدای کار با توجه به این تجربه کم در حوزه شعب اعتبارنامه ها کم کاری هایی صورت گرفت اما به تدریج و با گذشت زمان این فراکسیون به یکی از موفق ترین و منسجم ترین فراکسیون های مجلس تبدیل شده است که حتی فراکسیون اصولگرایان هم که در ابتدا با توجه به حضور آقای لاریجانی به نظر فراکسیون اکثریت می رسید هم به پای فراکسیون امید نمی رسد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت:‌ با توجه به فعالیت های جبهه پایداری بعید می دانم که فراکسیون اصولگرایان بتواند انسجام اولیه خود را پیدا کند، اما با توجه به فعالیت های مستمر و منسجم فراکسیون امید می توانیم به جرات بگوییم که این فراکسیون به فراکسیون ا کثریت مجلس تبدیل شده است.

300/302

کد خبر: 692787

وب گردی

وب گردی