خیانت میلیاردی یک دفترخانه ثبت اسناد در شاهرود به خزانه دولت /پلمب دفترخانه و حبس سردفتر

فرمانده انتظامی استان سمنان از فرار مالیاتی و کلاهبرداری یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریالی سردفتر متخلف شاهرودی و بازداشت وی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود سردار "روح الامین قاسمی" اظهار داشت: گزارش های متعددی در خصوص فعالیت غیرقانونی یکی از دفترخانه ­های ثبت اسناد رسمی شاهرود به پلیس امنیت عمومی رسید.

وی افزود: در اخبار دریافتی و تحقیقات مقدماتی پرونده مشخص شد؛ مسئولان این دفترخانه، وجوه دریافتی و مالیاتی از نقل و انتقال و ثبت اسناد مالکیت وسایل نقلیه را به حساب دولت واریز نمی کنند.

سردار قاسمی به حضور کارشناسان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در این تحقیقات اشاره و خاطرنشان کرد: بررسی پرونده های این دفترخانه و فعالیت های مشکوک آن، راز این پرونده را فاش کرد.

به گفته این مسئول انتظامی سردفتر متخلف این مرکز ثبت اسناد رسمی، از سال 1390 تاکنون ضمن فرار مالیاتی، یک میلیارد و 240 میلیون ریال وجوه دریافتی از نقل و انتقال خودروها را به خزانه دولت واریز نکرده است.

فرمانده انتظامی استان از بازداشت متهم با هماهنگی قاضی پرونده خبر داد و گفت: سردفتر متخلف با تکمیل تحقیقات به دادسرا معرفی و این دفترخانه تا رسیدگی کامل قضائی به تخلفاتش پلمب شد.

سردار قاسمی تاکید کرد: سیر کامل نقل و انتقال و ثبت سند رسمی وسایل نقلیه در دفاتر تعویض پلاک انجام می شود.

کد خبر: 692814

وب گردی

وب گردی