مدرک بورد اروپا و سابقه کار فارغ التحصیلان کشورهای اروپایی در ارزشیابی مدارک این افراد لحاظ می شود

 معاون آموزشی وزارت بهداشت از تغییراتی در روند ارزشیابی مدارک دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: سعی بر این است تا افرادی در این مقاطع وارد نظام ارائه خدمات کشور شوند که از سوابق علمی و تجربی بهتری برخوردارند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر باقر لاریجانی با اشاره به نقش معاونت آموزشی وزارت بهداشت در تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت کشور گفت: تمهیدات ویژه ای برای ورود نیروهای کیفی به عرصه سلامت اتخاذ می شود.

دکتر لاریجانی هدف از تدوین برنامه برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را ارتقای پاسخگویی حوزه آموزش به نیازهای نظام سلامت برشمرد و گفت: در اجرای این برنامه ها علاوه بر نیازهای ملی ملاحظات بین المللی نیز مدنظر قرار میگیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: باتوجه به نقش تحصیلات تکمیلی در نظام سلامت و ارتقای جایگاه کشور در حوزه های بین المللی این حوزه در برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته و برنامه های مرتبط با این حوزه طراحی شده و در دست پیگیری است.

دکتر لاریجانی اضافه کرد: از سوی دیگر نظام سلامت کشور با افرادی روبرو است که تحصیلات تکمیلی خود را در کشورهای حوزه اروپا گذرانده و متقاضی ادامه تحصیل یا ارائه خدمات در کشور می باشند.

وی افزود: ضروری است تا با ملاحظات خاصی مدارک تحصیلی این افراد به نحوی ارزیابی شود تا افراد با سوابق علمی و تجربی بالاتری وارد نظام سلامت کشور شده و بتوانند زمینه های کاربست این سوابق را در نظام سلامت کشور فراهم آورند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: دانشگاههای اروپایی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به لحاظ سطح علمی و فرایندهای آموزشی به 3 دسته اروپای غربی، بلوک شرق و کشورهای مشترک المنافع تقسیم شده اند.

دکتر لاریجانی گفت: در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور مقرر شد با در نظر گرفتن ضوابط فعلی کشورهای حوزه اروپا (اروپای غربی، بلوک شرق و مشترک المنافع)، مدرک بورد اروپا و سابقه کار افراد، اعم از هیات علمی و سابقه کار درمانی، نیز در نحوه ارزشیابی مدارک تخصصی لحاظ گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: اجرای مصوباتی اینچنینی می بایست با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی کشور و نهادهای ذیربط کشور صورت پذیرد.

700/701

کد خبر: 692837

وب گردی

وب گردی