پورحیدری خودش را وقف استقلال کرد

معاون فرهنگی باشگاه استقلال از پورحیدری و ریاست دادگان بر مجموعه ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت.

غلامحسین زمان آبادی معاون فرهنگی باشگاه استقلال در مصاحبه اختصاصی با ایسکانیوز گفت : معمولاً قهرمانان ملی ما با سوپروایزرهای ورزشی ، اغلب دچار آسیب‌هایی می‌شوند ،که در صورت عدم مراقبت از خود، از دور خارج می‌شوند . آسیب‌هایی که اتوبان‌های توجه را برایشان یکطرفه می‌ کند، چرا که نمی توانند توجه و امکاناتی را که حین قهرمانی بدست آورده بودند ، پس از آن نیز داشته باشند و همین امر آنها را با مشکلات روحی عدیده ای ،که با ناهنجاریهایی همچون استفاده از مواد مخدر ،فسادهای اجتماعی و مالی همراه است ، مواجه می کند .

او با تاکید بر حفظ شان و منزلت قهرمانان افزود :مرحوم پورحیدری شخصیت نادر و کم یابی داشت , که حین قهرمانی نیز به خانواده خود توجه به سزایی داشت ، بسیار متواضع بود ، چه زمان مربی گری و چه در زمان پیشکسوت بودنش ،کسی را از خود دلگیر نمی کرد و بسیار با اخلاق بود.


معاون فرهنگی باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه وقتی قهرمانان به مرحله پیشکسوتی می‌رسند به دلیل خود بزرگ بینی معمولاً نمیتوانند کنار هم قرار بگیرند، گفت: در استقلال بارها پیش آمده که پیشکسوتهایمان نسبت به هم برخورد داشتند و همیشه نفر سومی وجود داشته که آنها را آشتی بدهد،اما مرحوم پور حیدری از این امر مستثنی بود.

او ادامه داد :با وجود اینکه، بنا بر توصیه پزشکان به مرحوم پورحیدری ،اجازه سرکشی به تیم استقلال به دلیل خطرناک بودن استرس برای سلامتی اش را نداشت ، همیشه عصا به دست، بر سر تیم حاضر می شد و به نوعی خودش را وقف استقلال می کرد. ما نظیر این گونه افراد را کم داریم.

زمان آبادی با اشاره به دوستی نزدیک پورحیدری با دادگان افزود : واقعیت امر آن است که دادگان هیچ گاه به صورت تیمی جایی نرفته است در زمان فدراسیون هم کسی را به همراه خودش نیاورد.اکنون نیز با گروه دانشگاه آزاد به جز آقای علیرضا پهلوان که خود شخصیتوانمند در امور اداری است ،شخص دیگری را با خود نیاورد، که این از ویژگی های روحیه آقای دادگان است.


او ادامه داد : من اعتقاد دارم ،او در دانشگاه آزاد به شدت موفق بوده اکثر تیم‌هایش در رده اول کشوری قرار دارد. اما چون نظام دانشگاهی یک نظامی به نظام دانشجویی است خیلی بارز نبوده است.


معاون فرهنگی باشگاه استقلال با بیان خطری که متوجه دادگان است، افزود : دادگان یک متخصص و صاحبنظر ورزشی است و اگر قرار باشد در موضوعات اجتماعی، مجلس، شورای شهر وارد شود وسپس انتقادهایی را بکنند که معمولاً در جنا‌ح‌بازی انجام می‌گیرد، ورزش نیروی ارزنده ای همچون آقای دادگان را از دست می‌دهد.


زمان آبادی در آخر گفت :ورزش دانشگاه آزاد، ورزش همگانی است. و پیامدهای قهرمانی را ندارد. دادگان میتوانست تاثیر گذار باشد ،که اکنون نیز هست. برنامه ریزی خوبی دارد و موفق هم است. ولی اگر او در راس وزارت ورزش قرار میگرفت ،نظام قهرمانی نیز آن را به چشم می‌گرفت لذا الزاماتی وجود دارد که باید رعایت کند.

402/101

کد خبر: 692857

وب گردی

وب گردی