نگاه پاکستانی های مقیم آمریکا به انتخابات: 'ترامپ هرگز، هیلاری شاید'

یک پاکستانی مقیم آمریکا با انتشار گزارشی در رسانه های پاکستان و منعکس کردن نظر تعدادی از شهروندان پاکستانی مقیم ایالت های مختلف آمریکا نوشته است که پاکستانی ها هیچ علاقه ای به رای دادن به 'دونالد ترامپ' ندارند.

به گزارش ایسکانیوز در این گزارش آمده است که افکار و رویکردهای افراط گرایانه ترامپ به ویژه علیه مسلمانان، سخت موجب نگرانی جامعه شهروندان پاکستانی و دیگر مسلمانان آمریکا شده و به همین دلیل پاکستانی ها و بسیاری از مسلمانان آمریکا یا به سمت هیلاری کلینتون تمایل پیدا کرده اند و یا اینکه اصلا تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند.
خانم 'عمار چودری' یک زن میانسال پاکستانی متولد آمریکا است که در این کشور تربیت شده و اکنون در این کشور مشغول کار است. او و همسر پاکستانی اش از نگرانی های خود درصورت پیروزی ترامپ می گویند و اینکه اگر ترامپ رئیس جمهوری آینده آمریکا شود، آنها سعی خواهند کرد جان خود را بردارند و از آمریکا به کشوری دیگر مهاجرت کنند.
این زن پاکستانی می گوید که حتی دختر هشت ساله اش به شدت تحت تاثیر افکار ضداسلامی ترامپ قرار گرفته و هر وقت ترامپ در صفه تلویزیون ظاهر می شود، دخترک زیر گریه می زند و از مقابل تلویزیون فرار می کند.
پاکستانی های مقیم آمریکا از اینکه دونالد ترامپ با مهاجرت مسلمانان به آمریکا مخالفت کرده و احتمالا پس از پیروزی در انتخابات، مشکلات زیادی برای جامعه مسلمان مقیم آمریکا از جمله محدودیت های حجاب یا اخراج آنان از آمریکا ایجاد خواهد کرد، به شدت نگران هستند.
پاکستانی هایی که قصد رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دارند، به ناچار هیلاری کلینتون را انتخاب می کنند و معتقدند که حداقل او نسبت به ترامپ، افکار منفی کمتری نسبت به مسلمانان دارد.
'ریمشاه' دختر جوان پاکستانی است که از کودکی به آمریکا مهاجرت کرده است. او می گوید صرف نظر از اینکه چه کسان دیگری غیر از دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند، او در این انتخابات حتما 'علیه ترامپ' رای خواهد داد.
ریمشاه می گوید: راستش را بخواهید از هیچ یک از دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا خوشم نمی آید؛ نه ترامپ و نه کلینتون. اما در بین آنها، ترامپ نژاد پرست تر است و خطر بیشتری نسبت به هیلاری کلینتون برای مسلمانان خواهد داشت.
خواهر ریمشاه نیز در آمریکا زندگی می کند. او می گوید که هنوز مطمئن نیست رای بدهد یا نه چون کلا رای دادن در چنین انتخاباتی را بی فایده می داند. او معتقد است در صورت پیروزی هریک از این دو نامزد، اوضاع هیچ فرقی نخواهد کرد.
'سجل خان' دختر جوان پاکستانی مقیم ایالت پنسیلوانیای آمریکا هم می گوید ترجیح می دهد به نامزد حزب سوم رای دهد. به اعتقاد او، این کاملا مسخره است که فقط دو نفر از دو حزب در انتخابات نامزد نهایی هستند و در میان افراد حزب سوم هم افرادی خوبی پیدا می شوند که لیاقت ریاست جمهوری را دارند.
سجل خان نگران حجابش در صورت پیروزی ترامپ و افکار نژادپرستانه دونالد ترامپ است. او می گوید 'اگر ترامپ پیروز شود، خدای ناخواسته ممکن زندگی را برای ما دشوار کند.'
'عاصم ملک' مرد جوان پاکستانی مقیم آمریکا هم می گوید به کلینتون رای خواهد داد. او معتقد است که دونالد ترامپ سعی دارد پدیده اسلام هراسی را آمریکا که بعد از حوادث یازده سپتامبر در این کشور شدت گرفت، ترویج کند.
در این گزارش، نظر نزدیک به 15 پاکستانی مقیم آمریکا درباره انتخابات جاری در این کشور و اینکه این افراد به کدام نامزد رای خواهند داد، منعکس شده است.
تمام آنها به جز یک نفر گفته اند هرگز به ترامپ رای نخواهند داد و برخی از آنها هم گفته اند که ترجیح می دهند در انتخابات شرکت نکنند.
تنها فردی که در این نظرسنجی نظر مثبت درباره دونالد ترامپ دارد، معتقد است که ترامپ بهتر از کلینتون می توان از پس حفظ امنیت ملی آمریکا و دفاع از این کشور بربیاید.
فردا، سه شنبه، هجدهم آبان ماه جاری، همه چیز درباره نتیجه انتخابات آمریکا مشخص خواهد شد.
خانم 'حنا ربانی' وزیر امور خارجه دولت سابق پاکستان پیش بینی کرده است که هیلاری کلینتون پیروزی این انتخابات خواهد بود.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 692957

وب گردی

وب گردی