امضای تفاهم نامه همکاری بین واحد کرمان و شرکت شهرک های صنعتی استان

بابک  آل طه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان به اتفاق دکتر امید طیاری معاون پژوهشی و فناوری واحد کرمان و دکتر فرهاد همایونفر مدیر دفتر توسعه ارتباط با صنعت این واحد صبح امروز با مهندس مجید غفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان دیدار و تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، درابتدای این جلسه مهندس مجید غفاری مدیرعامل شهرک های صنعتی کرمان ضمن خوشامد گویی به دکتر آل طه و همراهان اظهار کرد: مجموعه شرکت شهرک های صنعتی، شرکتی دولتی متعلق به وزارت صنعت،معدن و تجارت است که در دوبخش سخت افزاری و نرم افزاری خدمات زیربنایی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

غفاری افزود: در بخش سخت افزاری شرکت شهرک های صنعتی وظیفه راه اندازی شهرک هاو نواحی صنعتی را برعهده دارد و در بخش نرم افزاری با تدوین مجموعه برنامه ها و فعالیت ها از صنایع کوچک حمایت می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخش عمده حمایت های مورد نیاز صنایع کوچک بعنوان بازوی اجرایی سازمان مرکزی در استان ها، برعهده شرکت شهرک های صنعتی استان است که تا کنون توانسته ایم مدل های توسعه ای مختلفی مانند مدل خوشه ای خرما و پسته و فرش را در استان به پایان برسانیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در ادامه گفت: با توجه به تجربه های موفق همکاری با بخش خصوصی مانند برگزاری بازدیدهای مختلف از نمایشگاه های داخلی و خارجی و صنایع همگن برای تولیدکنندگان و همچنین با عنایت به حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از ایده های نو، طرح های دانش بنیان، اقتصادی و سرمایه گذاری ، لزوم انعقاد تفاهم نامه بین این شرکت و دانشگاه ضروری است.

وی عنوان کرد: درسال جاری و بحث آموزش در سطح کشور باید 100 هزار نفر آموزش ببینند و سهم استان کرمان از این تعداد برای آموزش های مهارتی، کارآفرینی و مدیریتی حدود شش هزار نفر است که امیدوراریم با همکاری و تعامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در انجام این مهم موفق باشیم.

غفاری با بیان اینکه احیای صنایع تعطیل در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد شش درصدی داشته است،خاطرنشان کرد:« بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید یکی از اهداف اصلی وزارت صنایع ومعادن است که مشاوره و همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درحوزه های مختلف علمی و پژوهشی می تواند در زمینه احیا صنایع و رفع موانع چرخه های تولید بسیار راهگشا و مفید باشد.

او افزود: تعامل شرکت شهرک های صنعتی می تواند با تعامل و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ابزار مناسب برای اشتغال دانشجویان مستعد و توانمند و معرفی آنها به به صنایع و بازار کار باشد.

در ادامه این نشست دکتر بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با ابراز خوشنودی از تعامل بین دانشگاه و شرکت شهرک های صنعتی گفت:« یکی از وظایف دانشگاه کمک به حل مسائل و مشکلات صنایع است ومجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در کل استان کرمان می تواند فعالیت های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری مشترکی را با شهرک های صنعتی داشته باشد.»

این عضو هیات علمی دانشگاه عنوان کرد: پروژه های مشترک تحقیقاتی با صنایع یکی از فرصت های عالی برای دانشگاه آزاد اسلامی است و دانشگاه در موضوعات مرتبط علمی ،آموزشی، تحقیقاتی و است.می باشد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان یادآور شد: یکی از وظایف و رسالت های دیگر دانشگاه حمایت از ایده ها و تجاری سازی آن ها است که می توان بامعرفی این ایده ها به شهرک های صنعتی در جهت اجرایی کردن آن ها قدم برداشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با اشاره به نامگذاری سال جاری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اذعان داشت: در دوران ریاست آقای دکتر میرزاده،حساسیت دانشگاه در حمایت و توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان به مراتب بیشتر شده است و تلاش می کنیم ایده ها نو و فعالیت های دانش بنیان به حلقه صنعت متصل شوند.

آل طه با تشریح برنامه های نخبه پروری ، استعداد یابی و اشتغال زایی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از برنامه های استراتژیک دانشگاه، حمایت از ایده ها نو و فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان دانشجویان و معرفی فارغ التحصیلان نخبه به صنایع است تا علاوه بر فراهم نمودن زمینه تشویق و اشتغال آن ها ، نیروهای متخصص، کارآمد و متعهد مورد نیاز صنایع نیز تامین شود.

همچنین دکتر امید طیاری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در این جلسه عنوان کرد: در قراردادهای برون دانشگاهی گذشته تعهدات صرفا منحصر به دانشگاه بود اما براساس برنامه ریزی های انجام شده و راهکار های پیش بینی شده شرایط لازم برای ایجاد انگیزه واعتماد اعضای محترم هیات علمی برای تعهدات و مشارکت در این طرح های مشترک ایجاد شده است.

در ادامه دکتر فرهاد همایونفر مدیر دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد: با توجه به انتقال عملی تئوری های درون دانشگاهی در مدت کوتاه به دانشجویان، بحث کارآموزی برای دانشگاه و دانشجویان از اهمیت خاصی برخوردار است.

همایونفر گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه بعنوان اولین سکوی پرتاب دانشجو به بازار کار میتواند بهترین موقعیت برای کسب تجربه برای دانشجویان باشد که با فراهم آوردن زیرساخت مناسب توسط دانشگاه و صنعت میتوانند نهایت استفاده از این فرصت ها را داشه باشند.

این مقام مسئول افزود: انتظار می رودصنایع نیز باید با جذب دانشجویان نخبه، متعهد و مستعد و بسترسازی مناسب،راه را برای ایجاد اشتغال آن ها هموار کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ادامه داد:« بازدیدهای علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان از صنایع بسیار مفید خواهد بود چرا که در این بازدیدها بسیاری از مشکلات صنایع مشاهده شده ودر قالب برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی برای رفع آن ها برنامه ریزی می شود.

در ادامهرئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان کرمانو مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم نامه در راستای اهداف دانشگاه و بهره مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی، تفاهم نامه همکاری در سه حوزه علمی آموزشی،پژوهشی و فناوری فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و اداره کل استاندارد استان منعقد گردید.

توسعه و ارتقا زمینه های همکاری مشترک،بهره مندی از ظرفیت های موجود،افزایش تعاملات دوجانبه، توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه های مخاطب،اتخاذ سیاست ها، برنامه ها و اقدامات موثر و کارآمد با بهره گیری از توانایی های مشترک و ایجاد ارتباط و تبادل امکانات علمی و پژوهشی از جمله اهداف کلی این تفاهم نامه می باشد.

برگزاری دوره هاو کارگاه های آموزشی، همایش های علمی پژوهشی وبازدید های علمی و کار آموزی، راه اندازی رشته های آموزشی جدید ومورد نیاز، برقراری ارتباطات علمی، برگزاری نمایشگاه های علمی تحقیقاتی،برگزاری سمینار های آموزشی ، استفاده متقابل از آزمایشگاه ها،کارآموزی دانشجویان در اداره کل استاندارد،تامین استاد برای برگزاری دوره های آموزشی از دیگر اهداف آموزشی مشترک در این تفاهم نامه است.

از جمله اهداف مشترک این تفاهم نامه در حوزه پژوهشی نیز میتوان به حمایت از پایان نامه های دانشجویی،چاپ وانتشار مجله، مقاله وکتاب،استفاده از توان اعضای هیات علمی طرفین،تعریف و اجرای پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی، ارائه مشاوره و شرکت اساتید دانشگاه در کمیته های شورای پژوهشی سازمان استاندارد،استفاده متقابل از کتابخانه ها،انجام بازدید های علمی، برگزاری همایش های علمی و تحقیقاتی اشاره کرد.

200

کد خبر: 693023

وب گردی

وب گردی