رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود: خرید مجموعه البرز شرقی ذخیره ای برای آینده شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه خرید البرز شرقی یکی از کارهای اندیشمندانه شورا و شهرداری است، گفت: خرید البرز شرقی ذخیره ای برای آینده شهر است.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود رمضانعلی باقری رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات با تاکید بر اینکه با خرید شرکت ذغالسنگ البرز شرقی حفاظت 20هکتار فضای سبز شهری تضمین و حفظ شده است، گفت: شهرداری برای زنده نگه داشتن 20هکتار فضای سبز تمام امکانات خود را بسیج کرده است.

شهرداری شاهرود با مبلغ 87 میلیارد تومان مجموعه البرز شرقی را خرید

وی با اشاره به مشاوره و همفکری کارشناسان، موثران و بزرگان شهر برای خرید اظهار کرد: این مجموعه طبق بر آورد اولیه 21میلیارد تومان قیمت گذاری شد و بنا به پیشنهاد خرید مدیر عامل قبلی به شهرداری و شورا این قضیه پیگیری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با بیان اینکه بعد از اینکه شهرداری طی نامه ای درخواست خرید 30میلیارد تومانی را ارائه داد قیمت پایه و اولیه این مجموعه توسط سازمان خصوصی سازی به 51میلیارد تومان تغییر داده شد افزود: در نهایت شهرداری شاهرود با مبلغ 87 میلیارد تومان این مجموعه را در مزایده رسمی خریداری کرد.

باقری با بیان اینکه ممکن است چرایی خرید کل مجموعه البرز شرقی سوال عده کثیری از شهروندان باشد بیان کرد: با توجه به اینکه 20هکتار فضای سبز این مجموعه در 42هکتار مساحت پخش است و امکان تفکیک آن وجود نداشت شهرداری ملزم به خرید کل مجموعه شده است.

هشت هکتار از مجموعه البرز شرقی به نام شهرداری شاهرود می خورد

وی یادآور شد: سازمان فضای سبز شهرداری کار رسیدگی به درختان در این مجموعه را بر عهده گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود گفت: ظرف مدت چند روز آینده 8 هکتار از مجموعه البرز شرقی که شامل قسمتهایی از فضای ورزشی است در یکی از دفاتر اسناد رسمی شهر تهران به نام شهرداری شاهرود سند خواهد خورد.

باقری با اشاره به اینکه با خرید این مجموعه تمامی سازمانهای شهرداری در این مکان استقرار پیدا خواهد کرد، اضافه کرد: با استقرار سازمانهای شهرداری و فروش مکانهای قبلی ارزش افزوده زیاده بدست می آید که شهرداری می تواند بسیاری از مشکلات شهر را حل کند.

المان میدان الغدیر شاهرود تصویب شد

وی در ادامه صحبت های خود با اعلام این خبر که المان میدان الغدیر شاهرود به تصویب نهایی در شورای شهر رسیده است و برای اجرای طرح به شهرداری ارسال شده است گفت: این المان بعد از کارشناسی های انجام شده تصویب و با توجه به نام میدان، یاد آور واقعه غدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با بیان اینکه این المان از 800 مترمربع مساحت سطح و با ارتفاع 30متر مربع فضا سازی از کف تشکیل شده است اظهار کرد: ساخت این المان جزو برنامه های سال 95 شهرداری است و با اتمام ساخت این المان در بهار سال آینده پروژه فضای سبز این میدان را آغاز خواهیم کرد.

باقری با تاکید بر اینکه خدمت به مردم اولویت اول شورا و شهرداری است اذعان کرد: شهرداری و شورا تمام قسمت های شهر را با نگاه توزیع عادلانه در راستای خدمات و امکانات شهرداری می بینند.

280 مصوبه شورای اسلامی شهر از ابتدای سال 95

وی با اشاره به 280 مصوبه شورای شهر از ابتدای سال 95 تا کنون بیان کرد: از مجموع این مصوبات 54مصوبه اجتماعی، 12مصوبه فرهنگی، 29مصوبه نیروی انسانی، 23مصوبه عمرانی، 15مصوبه مالی و عوارضی، 26مصوبه کمسیون ماده پنج، 24مورد مربوط به توافقات، 2مصوبه سرمایه گذاری، 10مصوبه متفرقه، 2مصوبه ادارات و 2مصوبه سازمان های شهرداری بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با بیان اینکه اعضاء شورای شهر با نگاه کارشناسی به امور رسیدگی می کنند یادآور شد: از مجموع 280 مصوبه شورای شهر فقط 5مصوبه مورد اعتراض کمیته انطباق فرمانداری قرار گرفته است که پس از بررسی در هیات حل اختلاف استان نیز این موارد به نفع شورای شهر تصویب شده است.

کد خبر: 693029

وب گردی

وب گردی