دلیری:تاکید رهبری بر حمایت از نخبگان /شرکت های دانش بنیان  بستر ساز پیشرفت علم و فناوری

معاون وزیر اقتصاد امروز دوشنبه پس از دیدار از غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات گفت :مقام معظم رهبری بسیار تاکید بر تشکیل  و حمایت  از بنیاد نخبگان را داشته اند که شرکت های دانش بنیان نیز در راستای همان تشکل ایجاد شد و این امر مستلزم حمایت دولت و نظام از  این گروه های بنیادی است ،تا بتوانند تولید علم کنند و با استفاده  از آن بتوان بر همه خواسته هایمان  فائق آییم .

به گزارش ایسکانیوز امین دلیری معاون وزیر اقتصاد امروز دوشنبه پس از دیدار از غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات درباره اهمیت شرکت های دانش بنیان گفت :به نظر من ،شرکت ها ، موسسات ،پزوهشکده ها و گروه هایی که تشکلشان دانش بنیان است ،بیشترین کمک را به به دانش کشور کرده اند. چرا که عمده گروه هایشان را فارغ التحصیلان دانشگاه ها و دانشجویانی جوان تشکیل داده اندودولت نیز در این راستا تمام هم و غمش این است که این تشکلها را یاری و از فکر و اندیشه شان برای تولید علم استفاده کند ،که در این راه نیز بسیار موفق عمل کرده است .

او با اشاره به تاکیدمقام معظم رهبری به این مساله اذعان داشت : ایشان بسیار تاکید بر تشکیل و حمایت از بنیاد نخبگان را داشته اند که شرکت های دانش بنیان نیز در راستای همان تشکل ایجاد شد ،که این امر مستلزم حمایت دولت و نظام از این گروه های بنیادی است ،تا بتوانند تولید علم کنند و با استفاده از آن بتوان بر همه خواسته هایمان فائق آییم .

او تصریح کرد: در واقع همه خواسته دشمنان ما این است که علم را فرا نگیریم و تمام چیزهایی که برای ما مینویسند در جهت جلوگیری از فراگیری دانش فنی است چرا که زمانی که ما بر دانشمان تسلط پیدا کنیم و با گسترش آن می توانیم از این سرمایه استفاده و بر هر دانش سرک بکشیم ، که به نظرم این کار بسیار بزرگی است و امیدوارم کمک های دولت و نظام اثرگذار باشد و ما همیشه آنرا به عنوان یک نقطه مثبت تلقی کرده ایم و نظام نیزنشان داده شده است که به این امر توجه کافی و وافی دارد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به عملکرد خوب بسیاری از دانشگاه ها و پژوهشکده ها افزود :بسیاری از دانشگاه ها و پژوهشکده ها و موسسات در عرضه علم و به کارگیری آن در صنعت به خوبی عمل می کنند که در راس آنان دانشگاه ها قرار دارند ،دانشگاه آزاد اسلامی نیز با برگزاری مسابقات علمی در سطح دانشگاه بر این امر صحه گذاشت .

دلیری در پایان از عملکرد بسیار خوب دکتر میرزاده در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی قذر دانی کرد وگفت :دکتر میرزاده را از گذشته می شناسم ،نیروی اجرایی بسیار قوی دارد ، در هر زمان و هر جایی که کار کرده است بسیار قوی عمل کرده اند و ایشان را یکی از نیروهای تخصصی میبینم که می تواند تغییرات بنیادی ای در اجرا ،عمل و تئوری و علم در دانشگاه آزاد ایجاد کند.

402

کد خبر: 693068

وب گردی

وب گردی