مقیمی: پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات با سیاست‌های کلی تطبیق داده شد

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به جلسات مشترک برخی مسئولان قوای مجریه و مقننه درباره لایحه نظام جامع انتخابات، گفت: با بررسی‌ها و جلساتی که برگزار شد پیش‌نویس این لایحه با سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی رهبری تطبیق داده شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین مقیمی در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات، افزود: همچنین قرار بر این شد که کمیسیون سیاسی دولت این لایحه را با شتاب و سرعت بیشتری مورد بررسی قرار دهد تا در کمترین زمان ممکن این لایحه را تصویب و مجلس ارائه کنند.

وی گفت: تلاش دولت و مجلس بر این است که این لایحه در فاصله‌ زمانی کوتاهی تصویب و به مرحله اجرا دربیاید.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: ما لایحه نظام جامع انتخابات را به صورت غیر رسمی به کمیسیون شوراها و مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه کرده‌ایم.

مقیمی درباره اینکه آیا شورای نگهبان تعرفه‌های ارسالی وزارت کشور برای انتخابات را تأیید کرده است، گفت:‌ در برگزاری انتخابات یک جدول زمان‌بندی وجود دارد که اقدامات بر اساس آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: ارائه این تعرفه‌ها به شورای نگهبان نیز طبق زمان‌بندی این جدول صورت گرفته و شورای نگهبان هم بر اساس همین زمان‌بندی جواب خود را به ما اعلام می‌کنند.

قائم مقام وزیر کشور درباره موضوع تغییر استاندار اصفهان نیز، گفت:‌ سیاست وزارت کشور و دولت بر این است تا زمانی که استانداران در مسند کار هستند و باید امور مربوط به استان را پیگیری کنند از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کنند و تا زمانی که استاندار جدیدی در دولت مورد تأیید قرار نگرفته از نمایندگان عالی استان‌ها حمایت می‌کنیم.

مقیمی افزود: هر زمانی هم که دولت تصمیم بگیرد استاندار جدیدی بر سر کار بیاید پس از تصویب هیأت وزیران آن را اعلام می‌کنیم.

قائم‌مقام وزیر کشور درباره آخرین تمهیدات اندیشیده شده برای برقراری امنیت زائران شرکت‌کننده در مراسم اربعین نیز گفت: وزارت کشور برای اینکه تدابیر کاملی را نسبت به برگزاری این مراسم مهم معنوی داشته باشد کمیته‌ای را به ریاست معاونت امنیتی وزارت کشور تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما قائم مقام وزیر کشور افزود: این کمیته از ماه‌ها قبل تمامی ابعاد برگزاری مراسم را مورد بررسی و پیگیری‌های لازم را به خصوص در مورد مسائل امنیتی انجام داده و بر اساس آن تمهیدات امنیتی لازم برای زائران ایرانی اندیشیده شده البته می‌دانید که بخشی از امنیت زائران مربوط به کشور عراق است که با هماهنگی‌هایی که با مسئولان عراقی صورت داده‌ایم اقدامات لازم در این باره بر اساس قانون و مقررات کشور عراق انجام می‌گیرد و همکاری داریم.

300/300

کد خبر: 693072

وب گردی

وب گردی