پروژه های نفتی دانشجویان نیازمند حمایت های صنعتی است

مدیر گروه اکتشاف و زمین شناسی نفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: با ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و حمایت های صنعتی از پروژه های نفتی شاهد نتایج بهتری در این زمینه خواهیم بود.

لیلا فضلی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص فراخوانده شدن دانشگاه های کشور برای مشارکت در طرح های تحقیقات نفتی که به نوعی تبدیل علم به ثروت است اظهار کرد: در این تحقیقات اگر دانشگاه و صنعت ارتباط داشته باشند شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: مدتی است که دانشگاه با صنعت نفت و پروژه های نفتی در ارتباط است و دانشجویان پایان نامه های خود را در قالب پیشنهاد های نفتی که شرکت ها و پژوهشگاه های صنعت نفت ارائه می دهند تدوین می کنند و حتی در ساخت اجزا مختلف دکل های نفتی پیشرفت زیادی داشته اند و ما می توانیم ساخت قسمت های مختلف دکل های حفاری را به گرایش های مختلف مکانیک، صنایع، زمین شناسی نفت و مهندسی نفت واگذار کنیم که دانشجویان این گرایش ها با همکاری هم بتوانند قسمت هایی از یک دکل حفاری را طراحی کنند واگر در این زمینه بتوانند به خود کفایی برسند برای کشور بسیار ارزشمند خواهد بود.

فضلی با تاکید بر توانمند بودن اساتید در زمینه اکتشاف، استخراج و بهره برداری تصریح کرد:بسیاری از اساتیدی که در دانشگاه هستند در شرکت های نفتی هم حضور دارند و دانشجویان از طریق ارتباط با این اساتید طرح های تحقیقاتی خود را پیش ببرند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در گذشته پایان نامه ها از حمایت صنعتی برخوردار بودند افزود: حمایت صنعتی از پروژه های تحقیقاتی باعث ایجاد علاقه در دانشجویان برای انجام کار بهتر در طرح های تحقیقاتی می شد که اکنون با برداشته شدن این حمایت، انگیزه کافی در دانشجویان در این زمینه وجود ندارد.

وی پیشنهاد کرد:شرکت های نفتی قراردادهایی با دانشگاه ها ببندند و دیتاهای خود را از حالت محرمانه خارج کنند تا دانشجویان بتوانند انها را مورد آنالیز قرار دهند و از این طریق درآنها ایجاد انگیزه کنند.

وی در خصوص وجود همکاری دانشگاه آزاد و میدان نفتی کرنج گفت: اگر شرکت های نفتی یک مقدار امتیازات بیشتری در اختیار دانشگاه آزاد قرار می دادند و زمانی که قرار بود ارتباط بیشتری با دانشگاه ایجاد کنند، گفته شد پروپزال تحقیقات خود را در مورد ازیاد و برداشت ارائه دهید که در صورت نیاز از آنها استفاده شود که این برای استادانی که تجربه همکاری با شرکت های نفتی را دارند پیشنهاد خوشایندی نیست و پیشنهادات و پروپزال های اساتید در قالب ایجاد قرار داد می باشد.

101/404

کد خبر: 693102

وب گردی

وب گردی