روسیه: توان تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را نداریم

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد: هیچ کشوری ازجمله روسیه قادر به تاثیرگذاری در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیست.

به گزارش ایسکانیوز، مدودیف گفت: تاثیرگذاری خارجی بر انتخابات آمریکا ممکن نیست، زیرا نتایج آن با رای مردم این کشور تعیین می شود.
اشاره امروز (دوشنبه) مدودیف به ادعای باراک اوباما رئیس جمهوری و هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات است که بارها روسیه را متهم کرده اند برای حمایت از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه تلاش می کند که این مساله از سوی مسکو رد شده است.
پایگاه روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو به نقل از نخست وزیر روسیه نوشت: مسکو برای همکاری با هر فردی که در آمریکا به مقام رئیس جمهوری این کشور انتخاب شود آمادگی دارد و مسکو علاقه مند به عادی سازی و بهبودی روابط دوجانبه است.
نخست وزیر روسیه همچنین گفت: بارها تاکید کرده ایم که برای برقراری روابط سازنده و خوب با هر رئیس جمهور آمریکا آماده هستیم.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فردا (سه شنبه) برگزار می شود و دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برای تصدی عالی ترین مقام این کشور با یکدیگر رقابت می کنند.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 693108

وب گردی

وب گردی