اردشیر رستمی: رضا درمیشیان تمایل به ساخت فیلمنامه من دارد/ تهیه کننده ها در ایران سیاسی هستند

اردشیر رستمی می گوید: در ایران اغلب تهیه کننده ها سیاسی هستند و تهیه کننده های واقعی نیستند، بیشتر آنها به جایی وابسته اند و همین موضوع مشکل ایجاد می کند. تهیه کننده های حرفه ای که سیاسی نباشد امکان بسیار کمی برای ساخت فیلم دارند و همه چیز شبه حرفه ای است.

اردشیر رستمی با حضور در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات، درباره دلایل کم کاری خود در زمینه بازیگری، گفت: در هیچ پروژه ای به عنوان بازیگر حضور ندارم و دوست دارم که بیشتر خودم را در کارگردانی محک بزنم و احتمالا سال آینده درگیر ساخت یک فیلم سینمایی شوم.

اواویک ادامه داد: فیلمنامه ای نوشته ام که رضا درمیشیان تمایل به ساخت آن دارد و قرار است در خارج از کشور ساخته شود و موضوع آن درباره بیماری یک مادر است ضمن اینکه به مساله تحریم ها در ایران هم می پردازد و در کشور آمریکا ساخته می شود. موضوع این فیلم سیاسی نیست و متاثر از مسایل اجتماعی است.

او ادامه داد: رضا درمیشیان تمایل دارد در این فیلم بازی کنم اما فکر می کنم که بازیگران بهتری می توانند در این فیلم حضور داشته باشند.

رستمی درباره زمان تولید اولین فیلم سینمایی که فیلمنامه اش را نوشته است، گفت: ساخت این فیلم از سال 96 آغاز می شود، درمیشیان حدود سه سال است که به دنبال تولید آن است اما ساخت این فیلم نیازمند شرایطی است که باید آماده شود چون بحث مالی آن بسیار مهم است زیرا اکثر بازیگران آن خارجی هستند و بیشتر اتفاقات آن در فرودگاهی در آمریکا رخ می دهد.

بازیگر «لانتوری» افزود: سیاوش چراغی پور را بسیار دوست دارم زیرا لحظاتی در بازی این بازیگر وجود دارد که بین طنز و جدی است و تعلیقی که در چهره او است باعث می شود تا من تمایل داشتم باشم که این بازیگر در فیلم به ایفای نقش بپردازد، با این حال از بین کارهایی که این بازیگر انجام داده است، ایفای نقش های او را در تئاتر بیش از کارهای او در سینما می پسندم.

او درباره بازیگران احتمالی غیر ایرانی برای حضور در این پروژه، گفت: درمیشیان درباره بازیگران خارجی باید تصمیم گیری کند، حرف نهایی درباره انتخاب بازیگران را رضا درمیشیان باید بزند و تنها پیشنهادم به ایشان آقای چراغی پور بود و باید دید نظر درمیشیان چیست.

رستمی ادامه داد: این فیلم چون قرار است خارج از کشور ساخته شود به بودجه فراوانی نیاز دارد برای همین حدود 3 سال است که به دنبال تهیه کننده برای ساخت آن هستیم. بهتر است تهیه کننده ایرانی باشد چون غربی ها هم که ابراز تمایل برای ساخت می کنند خواسته های خود را دارند اما ما تسلیم حرف های آنها نشدیم. یکی از خواسته های آنها این است که این فیلمنامه به طنز کشیده شود و شاید به دنبال این هستند که موقعیت ایران و فیلمنامه را متزلزل کنند.

اردشیر رستمی در پایان درباره اینکه چرا هنوز تهیه کننده ای برای ساخت این فیلم ابراز تمایل نکرده است، گفت: در ایران اغلب تهیه کننده ها سیاسی هستند و تهیه کننده های واقعی نیستند، بیشتر آنها به جایی وابسته اند و همین موضوع مشکل ایجاد می کند. تهیه کننده های حرفه ای که سیاسی نباشد امکان بسیار کمی برای ساخت فیلم دارند و همه چیز شبه حرفه ای است.

501500

کد خبر: 693166

وب گردی

وب گردی