اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از شرکت های دانش بنیان

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز در مورد اهمیت مراکز دانش بنیان گفت :بخش عمده ای از بحث اقتصاد مقاومتی این است که چگونه دانش فنی مان را با زیرساخت های نوین تلفیق کنیم و بتوانیم بهره وری بسیار بیشتری در این حوزه تولید داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز ،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز در مورد اهمیت مراکز دانش بنیان گفت:بحث کار کردن بامراکز دانش بنیان ، بحث بسیار مهمی است ، اتفاقات بسیار بزرگی در این راه رخ داده که بسیار قابل تامل هستند.

آخوندی با اشاره به سازماندهی کردن سیستم حمل و نقل ریلی گفت : اکنون این سیستم را در ایران سازماندهی کرده ایم که پروژه بسیار پیشرفته ایست و با استفاده از دانش بومی صورت گرفته است.

وزیر راه و شهر سازی هدایت و رهبری قطارها در مسیرهای استانی را مثال زد و گفت : فرض کنید قطاری از تهران تا بندر امام می روذ تمام کارهای آن توسط اتاق کنترل صورت می گیرد این اقدامی است که در کشورهای پیشرفته انجام می شود و تعدادشان بسیار اندک است. اینها تماماً توسط بنگاه ها و شرکت های دانش بنیان در ایران صورت گرفته و در حالیکه این فناوری در جاهای دیگر چندین برابر قیمت دارد وکار بسیار ذشواری است ،بنابراین اصل این موضوع بسیار مهم است و ما در حوزه های مختلف به آن پرداخته ایم و یکی از بحث های مهم ما در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز هست .

او استفاده از این تکنولوژی توسط شرکت های دانش بنیان را افزایش بهره وری از طریق دانش فنی دانست و گفت :در گدشته ،زمانیکه قطاری در ایستگاهی حرکت می کرد ،تا زمان رسیدن به ایستگاه بعدی امکان اعزام قطار بعدی وجود نداشت ولی اکنون با دانش فنی توانسته ایم ساعت اعزام قطار را به 5 دقیقه کاهش دهیم تا از این طریق میزان بهره وری از قطار به یکباره افزایش پیدا کند ،

او با گریزی به بحث اقتصاد مقاومتی افزود :بخش عمده ای از بحث اقتصاد مقاومتی این است که چگونه دانش فنی مان را با زیرساخت های نوین تلفیق کنیم و بتوانیم بهره وری بسیار بیشتری در این حوزه تولید داشته باشیم. این ها اتفاقاتی هستنذ که ما در حوزه های مختف مورد توجه قرار می دهیم.

/101/402

کد خبر: 693191

وب گردی

وب گردی