واشقانی فراهانی:هدف ما در دانشگاه آزاد اسلامی افزایش کمی و کیفیت مقالات است/انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه بین المللی نفت و گاز " گوبکین"

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص فعالیت های معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مقالات پژوهشی و طرح های تشویقی گفت: ما سیاستمان کماکان بر دو اصل تشویق و نظارت بر کیفیت مقالات استوار است ضمن اینکه هدف ما در دانشگاه آزاد اسلامی افزایش کمی و کیفیت مقالات است.

دکترابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات کشور با حضور در غرفه ایسکانیوز با تقدیر از تلاشهای تمامی اصحاب رسانه به تشریح برنامه هفته پژوهش در دانشگاه آزاد پرداخت و گفت: طبق روال سالهای قبل واحدهای دانشگاهی، پژوهشگران برتر خود را در تمامی حوزه ها انتخاب و از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در خصوص فعالیت های معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مقالات پژوهشی و طرح های تشویقی گفت: ما سیاستمان کماکان بر دو اصل تشویق و نظارت بر کیفیت مقالات استوار است ضمن اینکه هدف ما در دانشگاه آزاد اسلامی افزایش کمی و کیفیت مقالات است.

وی افزود: در بخش کمیت آیین نامه های مربوط به این مورد مصوب شده که در دفاع از رساله های مقطع دکتری حداقل هایی برای انتشار باید رعایت شود ضمن اینکه نسبت به پایان نامه ها، حمایت های تشویقی داریم تا بتوانیم برگزیده های این پایان نامه ها را در ژورنال های معتبر به چاپ برسانیم.

واشقانی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در خصوص طرح های پژوهشی هم همین حمایتهایی که در بخش کمیت گفته شد را لحاظ خواهیم کرد و اعتباراتی که در این خصوص مصوب شده است. ضمن اینکه مقرر شده تا در ازای این اعتبارات ، مجری طرح های پژوهشی، توان برون داده طرح های پژوهشی خود را در راستای انتشار مقالات داشته باشند.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد تصریح کرد: تمامی طرح های پژوهشی باید یا بر پایه تولید محصول باشد یا دانش فنی ،که این ها از سیاست های حمایتی دانشگاه آزاد است که براین اساس روند ارزشیابی محصول و دانش برابر استانداردهای لازم در حال پایش و کنترل است.

وی درادامه به طرح های برون دانشگاهی اشاره کرد و گفت: ما تلاش داریم تا مقالات ما با ارزشیابی بالا برگزیده شود ضمن اینکه تمرکز ما بر روی طرح های برون دانشگاهی و طرح های کلان است.

وی به تعداد مقالات منتشر شده در سال 2015 اشاره کرد و افزود: خوشبختانه نگرانی ما که رشد منفی در خصوص انتشار مقالات بود به رشد مثبت تبدیل شده و ما از بهترین وضعیت که درسال 2012 به میزان 6150 مقاله بود ارتقا پیدا کرده و تعداد انتشارات مقالات ما در پایگاه ISI از مرز 7000 مقاله گذشته است.

واشقانی افزود: آماری که در سال 2012 منتشر شد بخشی به عنوان مقالات نا معتبر لحاظ شده بود حالا با حذف مقالات نا معتبر،مقالات معتبر ما از مرز 7هزار عدد گذشته و رتبه دانشگاه آزاد اسلامی درتراز بین المللی انتشار مقالات و استناد به این مقالات در رتبه 162 جهانی پایگاه ESI قرار گرفته ایم و این اتفاق نشانگر افزایش کیفیت مقالات دانشگاه در سطح بین المللی است.

وی در ادامه به همکاری های بین دانشگاهی داخلی و بین المللی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با استراتژی هایی که از سوی دانشگاه آزاد تبیین شده است تفاهم نامه های بسیاری با وزارتخانه ها، مراکز پژوهشی و دانشگاهها انعقاد کردیم تا بتوانیم روند رو به رشد کیفی مقالات و برنامه های اجرایی را افزایش دهیم.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه بین المللی نفت و گاز " گوبکین " روسیه خبر داد و افزود: در راستای تبادل علم و فناوری و همکاری های منطقه ای در حوزه نفت و گاز قرار دادی در خصوص ازدیاد برداشت نفت از مخازن با وزارت نفت منعقد شد که اجرایی شدن این قرار داد منوط به وجود شریک خارجی است که توانستیم با با دانشگاه معتبر بین المللی " گوبکین " روسیه که اختصاصاً در حوزه نفت و گاز فعال است تفاهم نامه ای منعقد و کارهای عمرانی و پژوهشی آن صورت گیرد.

واشقانی در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر تفاهم نامه های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد بستر همکاری با پارک علم و فناوری روسیه است که مقرر شد تا دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه ای را در آنجا تاسیس و روند تبادل اطلاعات و همکاری ها به صورت متمرکز و از نزدیک باشد.

وی در پایان درخصوص برنامه معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاداسلامی همواره نگاه حمایتی در جهت تاسیس شرکت های دانش بنیان،مراکز رشد،استقرار شرکت های دانش بنیان دارد ضمن آنکه خوشبختانه تا کنون 105مرکز رشد تاسیس و تعداد 935 واحد فناور مستقر شده است و همچنان حمایت های ما در تمامی سطوح دانش بنیان ادامه دارد.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد از تاسیس صندوق حمایت از پژوهش و فناوری دانشگاه ازاد با سرمایه ای بالغ بر 30 میلیارد تومان خبر داد و افزود: در این راستا با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری های لازم در حال انجام است و اگر مراحل پایانی تاسیس این صندوق انجام شود حمایت های ویژه ای از طرح های فناورانه نیز صورت خواهد گرفت.

204/200

کد خبر: 693194

وب گردی

وب گردی