ضرورتی برای ادغام با شورای عالی اصلاح طلبان نمی‌بینیم

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: ما بر اساس آزادی و دموکراسی بر اصل استقلال احزاب تاکید داریم. به دنبال راهکاری برای ائتلاف هستیم، اما ادغام نمی شویم.

به گزارش ایسکانیوز، رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به ضرورت حضور فعال احزاب اصللاح طلب در دو انتخابات پیش رو ، اظهار کرد:حزب اعتماد ملی تصمیم دارد با برنامه ریزی و به صورت هدفمند در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا شرکت کند.
وی ادامه داد: در جلسه ی آتی شورای مرکزی حزب مشخص می‌کنیم که چگونه در صحنه حاضر خواهیم شد و نحوه ی حضورمان را حتما به رای می گذاریم که آیا با احزاب و گروه های دیگر ائتلاف داشته باشیم یا خیر.
این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآورشد: آنچه که تا کنون در ارتباط با حضور حزب اعتماد ملی در انتخابات های آینده مشخص شده است این است که اولا ما حتما حضور فعالی خواهیم داشت و دوما روی بحث استقلال احزاب تاکید ویژه ای داریم.
وی در همین رابطه یادآور شد: ما به هیچ عنوان مسئله آزادی ،استقلال و لزوم حاکمیت دموکراسی بر احزاب را به بهانه ی وحدت زیر پا نمی گذاریم.
منتجب نیا همچنین گفت: این موضوع بدان معنا نیست که قصد همکاری با سایر احزاب و گروه های اصلاح طلب را نداریم بلکه دقیقا تاکیدبر اساس اصل آزادی احزاب است؛ما مشکلی با ائتلاف نداریم اما به هیچ عنوان ادغام نمی شویم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا سال های گذشته حزب اعتماد ملی مشکلی با حضور در گروه های اجماع شده ی اصلاح طلب نداشت، اما الان بر لزوم جدایی از این گروه ها تاکید دارد نیز گفت: با توجه به اینکه در کمیته ی راهبردی اختلافاتی صورت گرفت، برای رفع این اختلافات و پیش برد اهداف اصلاحات در انتخابات گذشته به ادغام میان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای راهبردی تن دادیم، اما امسال چنین اختلافاتی وجود ندارد و نیاز نیست به بهانه ی وحدت استقلال عمل نداشته باشیم.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه با اشاره به کسب رای اعتماد سه وزیر معرفی شده به مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا، گفت:عملکرد مجلس در این زمینه بسیار خوب بود و نشان داد که دولت و مجلس به همدلی و همراهی لازم برای پیشبرد اهداف کشور رسیده اند.امیدواریم در آینده نزدیک بیش از گذشته مردم از ثمرات رای خود به این مجلس بهره مند شوند.

300/302

کد خبر: 693275

وب گردی

وب گردی