ولایتی: غرب نقش موثر و مستقل‌تری در ایجاد صلح در منطقه ایفا کند

معاون وزیر خارجه دانمارک امروز (سه‌شنبه) در دیدار با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون روابط دو جانبه و منطقه‌ی پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبر ولایتی در این دیدار با اشاره به روابط ایران و دانمارک گفت: ایران و دانمارک زمینه‌های جدی و مناسبی را برای توسعه همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف دارند و باید با عزم جدی و برنامه‌ریزی مناسب در جهت توسعه همکاری‌ها تلاش کرد.
او به مسایل منطقه‌یی مورد نظر طرف دانمارکی که مطرح شده بود هم اشاره و تصریح کرد: کشورهای اروپایی از جمله دانمارک می‌توانند نقش بهتر، مستقل‌تر و موثرتری را در حل موضوعات منطقه‌یی به ویژه در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری که دست پروده کشورها و عوامل خارجی است ایفا کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی توجه داشته باشند امروز از بیش از 80 کشور و از جمله برخی کشورهای اروپایی، تروریست در این منطقه حضور دارد و یک جنگ جهانی کوچک علیه ملت مظلوم منطقه ایجاد کرده‌اند و این رویدادها می‌تواند در کشورهای دیگر از جمله حامیان تروریست‌ها تاثیرات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
او تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران در سوریه و آتش افروزی ایجاد شده، سیاست اصولی خود را راه‌حل سیاسی اعلام کرده است.

ولایتی ادامه داد: موضوع سوریه و منطقه بی‌تردید راه حل نظامی ندارد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم را برای همکاری در جهت تحقق ایجاد صلح و ثبات و امنیت در منطقه را دارد و دولت قانونی سوریه از سوی مردم انتخاب شده است و در طول حدود 5 سال مقاومت از حمایت مردمی بیش از گذشته برخوردار است و مسایل سوریه عراق و برخی دیگر از کشورهای منطقه به یکدیگر وابسته است.
در ادامه وسبورگ، معاون وزیر خارجه دانمارک هم با ابراز خرسندی از این دیدار به همکاری‌های مختلف در زمینه‌های دوجانبه و منطقه‌یی و مذاکرات در حال انجام دو کشور اشاره و بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز در منطقه تاکید کرد.
ولایتی هم‌چنین روز سه‌شنبه دیدار جداگانه‌ای هم با قائم مقام وزیر خارجه سوئد در مرکز تحقیقات استراتژیک داشت.

302/300

کد خبر: 693327

وب گردی

وب گردی