چشم انداز سیاست های ترامپ "های هیتلر"  است

ترامپ یک عوام فریب است که تلاش می کند از احساسات ناسیونالیستی که در تقابل به شوروی در آمریکا ایجاد شده است سو استفاده کند.

ایسکانیوز- مجتبی اسماعیلی: در هفته ای که گذشت ایسکانیوز میزبان فریدون مجلسی دیپلمات سابق کشورمان بود. این دیپلمات سابق کشورمان که سابقه نویسندگی و ترجمه را نیز در کارنامه دارد، وی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز به مقایسه دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

در بخشی از این گفت و گو مجلسی می گوید: حضور دونالد ترامپ در انتخابات حیرت انگیز بود و تا اینجا جلو آمدن او هم برای آینده جهان خطرناک است. عوام فریبان معمولا به سیاست خود برتری بینی متوسل می شوند. مثلا به فقرا می گویند شما از همه بهتر و برترید. این در آینده می شود های هیتلر یا استالینیسم. حالا کسی که خودش یک دلال بزرگ است، تبدیل شده به کاندیدای ریاست جمهوری. چنین افرادی پول در آوردن را با اقتصاد یکی می بینند و خیال می کنند هرکس بیشتر پول به جیب زد، اقتصاددان تر است.

وی در ادامه می افزاید: امثال ترامپ تلاش می کنند از طبقات پایین جامعه استفاده کند و از ناسیانالیستی که بخاطر تقابل با شوروی در آمریکا ایجاد شد برای جمع کردن رای به نفع خود استفاده می کنند. چشم انداز چنین افرادی دیکتاتوری و انزوای سیاسی خواهد بود. او حتی در زمان حمله به دموکرات ها، از ناسیونالیسم استفاده می کند. مثلا می گوید پول آمریکا یا می گوید قدرت آمریکا و به این بهانه ها به دموکرات ها حمله می کند. ترامپ حتی از افکار حزب جمهوری خواه هم پیروی نمی کند.

در حالی که هیلاری کلینتون متعلق به نهاد حزب دموکرات است. هرچند اشخاصی چون برنی سندرز بخاطر تفکرات سوسیالیستی می توانند گزینه بهتری باشند.

مشروح این گفت و گو در روزهای آینده منتشر خواهد شد/

303/300

کد خبر: 693342

وب گردی

وب گردی