نخستین کنگره بین المللی شبکه جهانی تحقیقات آموزشی علمی آغاز شد

نخستین همایش بین المللی شبکه جهانی آموزش و پرورش علمی (یوسرن) با حضور برندگان جایزه نوبل و دانشمندان یک درصد برتر جهان و به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران در در ستاد مرکزی این دانشگاه  امروز 18 آبان ماه آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، این همایش که با حضور دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی و همکاری یونسکو و حضوری تنی چند ازاساتید، دانشمندان، محققان و صاحب نظران برجسته ای از کشورهای اروپایی و آسیایی در طی روزهای 18 و 19 آغاز به کار کرد.
پرویز نوروزی به عنوان سخنران ضمن خیر مقدم به میهمانان مراسم، نخست از دانشمندان برجسته ایرانی و قرابت علم و فرهنگ و هنر کشور ایران با دیگر کشورها ذکر کرد و گفت: کشور ایران با تعداد کثیری از میراث فرهنگی که در لیست مباحث فرهنگی سازمان یونسکو ثبت جهانی کردیم. دارای غنای فرهنگی ویژه ای است و در جهان شناخته شده هستیم.
وی با ارائه مقدمه ای از فعالیت های خود و همکارانش در سازمان یونسکو ادامه داد: یونسکو یک سازمان خوشنامی است مستقل از رقابت های سیاسی دنیا کارهایی در علم و فرهنگ و ارتباطات و آموزش تلاش میکند. پس از جنگ جهانی دوم که بشر نظامی گری و هجوم رقابتی به سعادت و صلح و عدالت را تضمین نمی کند به علم و فرهنگ و هنر روی آورد. در این زمان سازمان یونسکو در هر کشوری شروع به کار کرد و به عنوان بزرگترین شبکه علمی و فرهنگی دانش جهان در کشورها راه اندازی شد.
وی ادامه داد: کشورایران حائز 13 کرسی در دانشگاه ها و 6 مرکز موج دوم است. و به طوریکه جایزه ابن سینا را در کنار دیگر جوایز سازمان یونسکو ر جهان ارائه می دهیم و با ایجاد نهادسازی در کشور در راستای اجرای برنامه های متعدد یونسکو را در در کشورمان با تدبیر قوانین جمهوری اسلامی ایران و اسناد بالادستی در کشور اجرا می کنیم.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری اولین همایش بین المللی شبکه جهانی آموزش و پرورش علمی در هفته علم با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی دکتر جعفریان، با وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی و همکاری در یونسکو قدردانی کرد.

200

کد خبر: 693346

وب گردی

وب گردی