سارکوزی: علت محبوبیت ترامپ این است که مردم از رهبران "کوته فکر" خسته‌اند

رئیس جمهور سابق فرانسه و نامزد راست گرایان در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور تاکید کرد، سیاستمداران دیگر نمی‌توانند بدون آنکه بر چسب "عوام فریبان نژادپرست" را به جان بخرند، دیدگاه‌های تندی ابراز کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه دیلی اکسپرس، نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه و نامزد راست گرایان در انتخابات ریاست جمهوری آتی کشورشان گفت: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بین جمعیت وسیعی از راه دهندگان آمریکایی بسیار محبوب است؛ چرا که مردم به شدت از رهبران دموکراتیک "کوته فکر " خسته و ناامید شده‌اند.

وی افزود: ترامپ نه علت بلکه نشانه یک ناراحتی عمومی است که در سراسر دموکراسی‌های جهان از جمله انگلیس، اسپانیا، یونان و ایتالیا احساس می‌شود. رهبران دموکراتیک به طور کلی نسبت به سیاست رویکرد قاطعانه و باور کلی دارند و به همین خاطر دیگر به مردم اجازه داده نمی‌شود تا به مشکلات زندگی همچون مهاجرت و اسلام رسیدگی کنند. مردم خشمگین وعصبانی هستند و به همین خاطر است که به ترامپ روی آورده‌اند.

سارکوزی ادامه داد: "کوته فکری‌ها" همچون افزایش محدودیت‌ها بر آزادی بیان بدان معنا است که سیاستمداران محافظه کار دیگر نمی‌توانند بدون به جان خریدن برچسب‌ متعصب با بیگانه هراسی موضع تندی را در خصوص مهاجرت غیرقانونی یا افراط گرایی اتخاذ کنند. هر بار که به کلمه اسلام اشاره می‌کنید، اسلام هراس هستید. هر بار که بگویید مهاجران بسیاری در کشورتان هست، نژاد پرست هستید و وقتی می‌گویید که می‌خواهید از منافع فرانسه دفاع کنید، ناسیونالیست هستید.

سارکوزی که گفته حامی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است گفت: مرز میان دموکراسی و استبداد رای دهندگان جمهوری خواه را به طرف ترامپ هل داده است. ترامپ یک آدم "عوام فریب جنجالی" است اما مردم به او باور دارند چرا که ترامپ حرف‌هایی را که آن‌ها نمی‌توانند بزنند با صدای بلند مطرح می‌کند.

وی در خصوص کمپین انتخاباتی خودش مدعی شد: رؤسا باید این حق را داشته باشند که اگر بخواهند، استفاده از سمبل‌های مذهبی متظاهرانه را همچون پوشش در محل‌های کار منع کنند. این تصمیم آن‌ها است نه هیچ کس دیگر درست مثل شهرداری‌ها که قادرند استفاده از بورکینی را در سواحل خود منع کنند و اگر من هم رئیس جمهور شوم این مساله را ممنوع خواهم کرد.

سارکوزی موضع سخت خود در برابر افراط گرایان را بازگو کرد و گفت: فرانسه مملو از افراط گرایان است. ما در کشوری سکولار زندگی می‌کنیم اما با افراط گرایان که قصد دارند جمهوری فرانسه را از بین ببرند، مشکل داریم.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 693349

وب گردی

وب گردی