شجاعی: ایران در دولت یازدهم به یک جزیره امن تبدیل شده است/ اصلاح طلبان در انتخابات 96 بدون شرط و شروط از روحانی حمایت می‌کنند

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: من فکر می کنم اصلاح طلبان در انتخابات 96 هم با همراهی و همکاری و کمک به آقای روحانی وارد میدان می شوند و شرط و شروط هم ندارند.

اسماعیل شجاعی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: طبیعتاً انتخابات یک فضای رقابتی است و جامعه می پسندد در یک فضای کاملا جدی حضور پیدا کند.

وی با اشاره به حضور اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر می رسد یک استراتژی در اصولگراها این است که مانع ورود رقبای جدی به صحنه شوند ؛ البته بخشی هم می گویند رقیب جدی برای آقای روحانی ندارند ولی سعی می کنند رقیبی هم معرفی نکنند که مشارکت را پایین بیاورد و ادعا کنند آقای روحانی با یک مشارکت حداقلی رای آورد. چون مردم زمانی تحریک می شوند و می آیند در فضای انتخابات حضور جدی پیدا می کنند که بدانند واقعاً رقابت جدی و رقبابتی وجود دارد.

شجاعی در ادامه افزود: تصور ما این است که جامعه باید در یک رقابت سالم به پای صندوق های رای بیاید؛ حذف آقای احمدی نژاد از این جهت برای اصولگراها خوب بوده است آنها احساس می کردند که اگر آقای احمدی نژاد حضور داشته باشد باید به خیلی چیزها پاسخگو باشند اگرچه ایشان با روش‌های معمول خودش ممکن بود یک بخشی از آرا را جلب کند. ولی فضای جامعه مقداری متشنج می شود چون به دو قطبی تبدیل می شد.

اصلاح طلبان در انتخابات 96 هم با همراهی و همکاری و کمک به آقای روحانی وارد میدان می شوند

شجاعی بیان کرد: در سال 92 با همکاری و مشارکت و کمک دوستان اصلاح طلب رهبران اصلاحات به میدان آمدند و حضور حداکثری پیدا کردند از حمایت آنها رای آوردند جامعه هم با کمک همه مردم و مشارکت حداکثری مردم رای دادند و بعد از آن هم اصلاح طلب ها کارهایی کردند. آقای عارف کاندیدا شدند از وی خواستند به بزرگواری انصراف بدهند. برای اینکه آرا نشکند این یعنی بزرگترین همکاری برای رای آوردن و موفقیت آقای روحانی انجام دادند . البته یکسری گروه ها به شکل انفرادی حرف هایی میزدند شرط و شروطی می گذارند اما رهبران اصلاحات درباره آقای روحانی همچین مطلبی را نگفتند و من فکر می کنم حمایتی که در مجلس کردند و در مجلس ائتلاف امید را ایجاد کردند و بسیار خوب عمل کردند.

وی درباره حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات دوازدهم گفت: من فکر می کنم اصلاح طلبان در انتخابات 96 هم با همراهی و همکاری و کمک به آقای روحانی وارد میدان می شوند و شرط و شروط هم ندارند . شرایط سیاسی کشور را به خوبی درک کردند، از گذشته تجربه خوبی دارند و آقای روحانی توانستند به یکسری اهدافی که اصلاح طلب ها طی می کردند برسند. رئیس جمهور میانه رو، دارای اعتدال به اصطلاح با روش معتدل از هر دو گروه افراد معقول و باتجربه کسب کنند و آن بحران هایی که در کشور به وجود آمده بود دستاوردهای قشنگی را به وجودآوردند و دوستان اصلاح طلب قطعا به این حمایتشان را ادامه می دهند.

در دولت یازدهم اوضاع اقتصاد به فضای با ثباتی رسید

شجاعی با اشاره به این که ارزیابی کردن دولت ها یک موضوع مطلق نیست و نسبی است ادامه داد: باید توجه داشت در چه شرایطی با چه مشخصاتی دولت را به عهده می گیرد و چه نتایجی را به دست می آورد و با چه موانعی روبه رو بوده است.

وی با بیان اینکه روحانی در شرایط سختی دولت را بر عهده گرفت گفت: دولت دهم 370 هزار میلیارد بدهی به شرکت های داخلی، بانک ها و بیمه ها داشت که برای این دولت مانده بود و همچنین بیش از 700 میلیارد دلار بدهی های ارزی نیز بر جای گذاشته بود.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه افزود: هم اکنون در کشوری امن، با ثبات و با نرخ مثبت 4 درصد و تورم پایین 8 درصد با شرایط متعادلی پیش می رویم؛ هر روز شاهد سفر هیئت‌های خارجی هستیم و بحث حمله و تحریم ها همه منتفی شده است . ایران به یک جزیره امن تبدیل شده و مردم با آرامش کامل به فعالیت خودشان ادامه می دهند.

وی در خصوص فضای امنیتی در دولت یازدهم ادامه داد: از لحاظ امنیتی دولت توانست فضای بسیار خوبی را ایجاد کند در حالی که آن طرف مرز با مشکلاتی روبرو هستند اما در این طرف ما شاهد امنیت خوبی هستیم. در دولت یازدهم بخشی از مشکلات کاهش پیدا کرد و اوضاع اقتصاد به فضای با ثباتی رسید و امیدوارم تداوم این شرایط بتواند فضا را مثبت تر کند.

شجاعی با اشاره به نکات مثبت برجام در دولت و هدف از انتقاداتی که نسبت به آن انجام می شود گفت: برجام دستاوردی است که می‌تواند برای رئیس دولت یازدهم به عنوان یک نقطه عطف تاریخی همواره مورد استفاده قرار بگیرد. یکسری افراد می خواهند در جامعه این دستاورد را محدود کنند، در تحققش کار شکنی کنند و با فشارهای سیاسی و بین المللی ما را مواجه کنند لذا گروهی جمع می شوند، تشویق می کنند و می گویند سفارت عربستان را اشغال کنیم که هدفشان شکست فضا و ارتباطات خارجی دولت بود و بحران ایجاد کردند.

بخشی از گناه نرفتن مردم ایران به مکه به عهده آنهایی است که به سفارت عربستان حمله کردند

وی با اشاره به حمله به سفارت عربستان گفت: بخشی از گناه نرفتن مردم ایران به مکه به عهده آنهایی است که به سفارت عربستان حمله کردند و عده ای نیز حمایت و تمهیداتش را فراهم کردند. همچنین عده‌ای که از پشت پرده برنامه ریزی کردند همه اینها به نوعی مقصر هستند و باید تاوان پس بدهند. اگر منتقدین بخواهند با همسایگان تنش ایجاد کنند و بخواهند دستاورد دولت را حداقل کنند یا با چنگ و دندان نشان دادن و حرف های تیز و تند زدن فضای را ما ملتهب نشان دهند همان واکنش هایی است که می خواهند عظمت دستاورد برجام را محدود و کوچک کنند.

وی در پایان درباره عملکرد دولت گفت: دولت آقای روحانی در انجام فعالیت ها و برنامه هایش تقریبا موفق بوده است؛ توانست بحران ها را کاهش دهد اگر چه ما هنوز با فضای خوب و رونق اقتصادی فاصله داریم و نتوانستیم به یکسری از اهداف جامع عمل بپوشانیم. اما تا اینجا دولت خیلی خوب و موفق عمل کرده است و به بخش زیادی از اهدافی که مردم به این خاطر به ایشان رای دادند جامع عمل پوشانده است.

گفت و گو از: شایان دنیا دیده

306/300

کد خبر: 693379

وب گردی

وب گردی