زاخارووا: شوراهای محلی در شرق حلب به خشونت در شهر دامن می‌زنند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد شوراهای محلی در شرق حلب به خشونت‌ها در این شهر دامن می‌زنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تحولات حلب گفت: براساس اطلاعات ما ابتدا قطر شوراهای محلی در شرق حلب را حمایت مالی می‌کرد؛ اما اکنون آمریکا، انگلیس، فرانسه، امارات و کشورهای اسکاندیناوی نقش حامیان مالی اصلی این شوراها را بازی می‌کنند.

وی گفت: موضع این شوراها به کارشکنی در حل و فصل اوضاع و در نتیجه شکست ارسال کمک‌های بشردوستانه به شرق حلب از طریق جاده کاستیلو شد. این شوراها همچنین مسئول ناکام ماندن روند خروج زخمی شدگان از محله‌های شرقی حلب هستند.

زاخارووا گفت: واضح است که این شوراها نماینده ساکنان شرق حلب نیستند؛ ساکنانی که عملا به گروگان‌هایی در دست افراد مسلح تبدیل شده‌اند. گروه‌های مسلح این شوراها را به تنظیم خدمات عمومی در شرق حلب مکلف کرده‌اند و از مکانیسم‌های حساس انسانی برای تضمین پایبندی ساکنان محلی استفاده می‌کنند. براساس اطلاعات ما دو هیئت اداره محلی امور شرق حلب را اداره می‌کنند. یکی از آن‌ها "شورای استان آزاده حلب" با ریاست محمد فضیله است که مقر آن در غازی انتپ ترکیه است. هیئت دوم شورای محلی شهر حلب با ریاست بریتا حاجی حسن است. مقر این شورا اکنون در شهرک الاتارب در جنوب غرب حلب است.

اخیرا روسیه و سوریه به مدت چند روز حملات هوایی خود را متوقف کردند تا کمک‌های انسانی سازمان ملل وارد این شهر شده و زخمی شدگان از آن خارج شوند اما به دلیل کارشکنی و حملات گروه‌های مسلح هیچ فردی از این شهر خارج نشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 693423

وب گردی

وب گردی