رئیس واحد بندرعباس: امروزحمایت واعتبار بخشی دانشگاهها،شاخص اصلی رشد درکشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه حمایت وتقویت دانشگاهها و مراکز علمی در راستای حل مشکلات و موانع جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد گفت:امروزحمایت و اعتبار بخشی دانشگاه ها، یکی از شاخص های اصلی کشوردر جهت قرار گرفتن در ریل پیشرفت و توسعه است.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی باقری در جلسه شورای معاونان آموزشی استان هرمزگان که با حضور معاونان آموزشی برگزارش شد، با تاکید بر لزوم هم دلی و همراهی بیشتر مسئولان در جهت جامه عمل پوشاندن به اهداف دانشگاهها به عنوان اتاق فکر جامعه افزود: با نگاه اجمالی به این نتیجه خواهید رسید که نگاه حمایتی مسئولان با هدف توسعه علمی رمز موفقیت کشور های توسعه یافته بوده است.

این مسئول توجه به استقلال و تقویت دانشگاه را یکی از مولفه های مهم برون رفت کشوراز مشکلات موجود دانست و عنوان کرد:مشکلات کشور باید علمی و از دروازه دانشگاهها رد و حل شود .

وی اعتماد و محول کردن بخشی از خدمات جامعه به دانشگاه را نیاز کشور دانست و گفت:دانشگاه این پتانسیل را دارد تا با استفاده از امکانات و نیروهای صاحب نظر و متخصص خود بتواند خدمات مطلوبی را ارائه دهد.

رئیس واحد بندرعباس غافل شدن از دانشگاه را به منزله از دست دادن فرصت ها ی زیاد یاد کرد و گفت:این دانشگاه است که می تواند با رویکرد سازنده خود تهدید ها را به فرصت تبدیل کند و زمینه ساز پیشرفت همه جانبه کشور قرار گیرد.

مهدی باقری در ادامه دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی هدفدار و کاملاآینده نگر توصیف کرد و افزود:مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر منابع خود و بدون بهرمندی ازکمک های دولت توانسته به خوبی از پس ماموریت مهم خود فائق آید و رضایت مردم را به خوبی جلب کند.

وی با بیان اینکه دیگر جایی برای بی مهری و تنگ نظری ها در عرصه علمی وجود ندارد گفت:آنهایی که متاسفانه دانشگاه را مورد بی مهری خود قرار می دهند باید بدانند دیگر جایی برای این کار نیست و باید با قبول واقعیت ها ، این دانشگاه را همراهی کنند.

رییس شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه به تشریح بخشنامه های سازمان مرکزی در حوزه آموزش پرداخت و گفت: نیاز است تا بخشنامه های آموزشی توسط معاونان و کارشناسان آموزش به طور دقیق مطالعه و بکار گرفته شود.»

مازیار یحیوی افزود: «عدم رعایت ضوابط و عدول از بخشنامه های سازمان به مفهوم تخلف محسوب شده و می تواند عواقب بدی را رقم بزنند .

وی خواستار رعایت همه جانبه موارد آموزشی مطابق ضوابط شد و به پرسش های حاضران پاسخ گفت.

200

کد خبر: 693435

وب گردی

وب گردی