ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد

ایالت‌های ویسکانسین و پنسیلوانیا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ را قطعی کردند.

به گزارش ایسکانیوز، با پایان رای گیری در برخی ایالت های آمریکا،نتایج اولیه غیررسمی مشخص شده است ترامپ در ایالتهای مهم این کشور پیروز شده است و آرای الکترال محاسبه شده برای کلینتون 218 رأی و برای ترامپ 274 رای است. این در حالی است که هر کدام از نامزدها ۲۷۰ رای الکترال را به دست می آورد رییس جمهور آمریکا می شدند.

نتایج لحظه به لحظه و رسمی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در ادامه ببینید//

- دونالد ترامپ با پیروزی در پنسیلوانیا چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا شد.

- مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه، حزب راست افراطی این کشور، به دونالد ترامپ به عنوان "رئیس جمهور جدید ایالات متحده" و همچنین به مردم آمریکا تبریک گفته است.

- جمهوری‌خواهان اکثریت در سنا را هم حفظ کردند. در صورت پیروزی ترامپ، حاکمیت در این کشور یکپارچه جمهوری‌خواه می‌شود

- آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان دهنده پیروزی هیلاری کلینتون بر دونالد ترامپ جمهوری خواه در ایالت مین است.

- دونالد ترامپ در ایالت آریزونا از هیلاری کلینتون پیش افتاده است. دونالد ترامپ تاکنون توانسته است 49/4 درصد از کل آرای انتخاباتی را در این ایالت به دست بیاورد. این درحالی است که تعداد آرای هیلاری کلینتون در این ایالت، تاکنون 45/7درصد است.

- در پنسیلوانیا ترامپ در حالی پیشتاز است که ۹۵% آرا در این ایالت شمارش شده است. این ایالت ۲۰ رأی دارد و اگر ترامپ آنرا ببرد ، رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود.

- اختلاف ترامپ و کلینتون در ایالت پنسیلوانیا همچنان در حال افزایش است.

- هیلاری کلینتون در ایالت نوادا به پیروزی رسید و شش رای الکترال دیگر به دست آورد و به 215 رای رسید.

- با افزایش نگرانی ها دربارۀ پبروزی ترامپ، ارزش یورو و ین در برابر دلار افزایش یافت.

- تفاوتی جزئی، در حد یک رأی، میان آرایی که منابع مختلف برای ترامپ اعلام می کنند به چشم می خورد. برخی منابع 169 و برخی 168 رأی برای او ذکر کرده اند.

- ترامپ در اوهایو هم پیروز شد تا 18 رأی دیگر به دست آورد.

- نیویورک‌تایمز که قبل از انتخابات بیش از 80% شانس پیروزی برای کلینتون قائل شده بود، حالا می‌گوید ترامپ به احتمال 78% با 289 رأی پیروز می شود.

- با افرایش احتمال پیروزی ترامپ قیمت های جهانی نفت کاهش یافت.

- ترامپ به 150 رأی الکترال رسید. او در مونتانا پیروز شد و 3 رأی دیگر به دست آورد.

- آرای الکترال کلینتون به 122 افزایش یافت. کلینتون در ویرجینیا پیروز شد.

- نیویورک تایمز شانس ترامپ را برای پیروزی در انتخابات به 60% افزایش داد.

- آرای الکترال به 147 و کلینتون به 109 رسیده است.

30: 8 پایان رای گیری در انتخابات

رای گیری در آمریکا پایان یافت و شمارش آراء گویای برتری قابل توجه دونالد ترامپ است. باتوجه به این نتایج هیلاری کلینتون دموکرات در این رقابت بازنده شده است و دونالد ترامپ جمهوری خواه به سمت کاخ سفید می رود. با اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا، شادی زودهنگامی در ستاد مرکزی دونالد ترامپ در شهر نیویورک آغاز شده است.

30 : 6 جمهوریخواهان و کسب اکثریت مجلس نمایندگان

انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با دو انتخابات ریاست جمهوری و سنا برگزار شد.
برآورد اولیه رسانه های آمریکا نشان می دهد که جمهوریخواهان موفق به کسب دستکم 218 کرسی از 435 کرسی مجلس نمایندگان شدند.
ترکیب فعلی مجلس نمایندگان آمریکا را 247 جمهوریخواه و 188 دمکرات تشکیل می دهند.

4:00 نظرسنجی ها

موترامپسسه تحقیقات ادیسون ریسرچ (Edison Research) از سال 2003 به نمایندگی از رسانه های CNN، FOX، NBC، ABC، Associated Press, CBS در هر انتخابات هزاران خبرنگار را در تمامی ایالات آمریکا به کار می گیرد که وظیفه آنها، پرسش از رای دهندگان پس از خروج از حوزه های رای گیری است.

با توجه به اینکه نزدیک به 40 میلیون آمریکایی با شرکت در رای گیری های پیش ازموعد به نامزد مورد نظر خود رای دادند، اطلاعات جمع آوری شده در روز انتخابات با آمار تخمین زده شده از آرای غیابی و پستی تجمیع شده است.
نتایج اولیه نظرسنجی رسانه های آمریکا که بامداد چهارشنبه ازسوی شبکه تلویزیونی سی ان ان در ایالت های کنتاکی، ایندیانا، ویرجینیای غربی و ورمونت اعلام شد به شرح زیر است:

آرای الکترال دونالد ترامپ : 24

- ایالت کنتاکی (8 رای الکترال)
- ایالت ایندیانا (11 رای الکترال)
- ایالت ویرجینیای غربی (5 رای الکترال)

آرای الکترال هیلاری کلینتون: 3

- ایالت ورمونت (3 رای الکترال)

ساز و کار انتخابات آمریکا بدین صورت است که 538 گزینشگر (Elector) که گروهی موسوم به مجمع گزینشگران یا الکترال کالج (Electoral College) را تشکیل می دهند، مطابق با قانون اساسی یک نقش واسطه را در انتخاب رئیس جمهوری ایفا می کنند.
در پایان انتخابات و پس از پایان شمارش آرا، گزینشگران هر ایالت با توجه به نامزد محبوب در آن ایالت، رای خود را به صندوق می اندازند و هر نامزدی که موفق به کسب 270 رای الکترال شود، رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود

30 : 4 تیر اندازی اطراف محل رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در لس آنجلس

تیراندازی در اطراف یک مرکز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در منطقه مسکونی «آزوسا» (Azusa)، واقع در «لس آنجلس» ایالت «کالیفرنیا»، 2 کشته و 3 زخمی برجا گذاشت و پلیس به مردم هشدار داد که از منازل خود خارج نشوند.

تارنمای روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز»، با انتشار این خبر افزود: مقامات رسمی خبر داده اند که این تیراندازی که ساعت 2 عصر سه شنبه به وقت محلی روی داده و بنا به گفته «جف اسکورگین» (Jeff Scorggin)، رئیس پلیس «لس آنجلس»، پلیس حداقل با یک مظنون رو به روست که به شدت مسلح است.
همچنین «جری ویلیسون» (Jerry Willison)، از اداره پلیس منطقه «آزوسا» نیز شرایط را «بسیار غیرقابل پیش بینی و حساس» توصیف و به خاطر امنیت پلیس و همچنین مجروحان از ذکر مکان دقیق تیراندازی خودداری کرد.
پلیس آزوسا از ساکنان خواسته تا از محل تیراندازی دور شوند و از خانه های خود بیرون نیایند.
در ساعت 2و 15 دقیقه عصر (به وقت محلی)، به دستور پلیس دبستان های منطقه Slauson Middle and Mountain View و همچنین یک درمانگاه و مرکز پیش دبستانی تعطیل شدند.
به گزارش ایرنا، کالیفرنیا یکی از ایالت های بزرگ و پرجمعیت در غرب آمریکاست که به یکی از ایالت های هوادار دمکرات ها مشهور است.
حوزه های رای گیری در ایالت های غربی آمریکا، شامل واشنگتن، اورِگان و کالیفرنیا ساعت هشت شب به وقت محلی (7:30 صبح چهارشنبه به وقت ایران) بسته خواهند شد.
زمان رسمی اخذ رای در 50 ایالت آمریکا و حتی در شهرستان های یک ایالات متفاوت است ولی با توجه به زمان بندی رسمی اعلام شده می توان آغاز رای گیری را از ساعت 6 بامداد و پایان آن را در ساعت 9 شب در نظر گرفت.
با توجه به چهار منطقه زمانی آمریکا و اختلاف زمانی 3:30 ساعته آن کشور با ایران، رای گیری از ساعت 14:30 بعد از ظهر 18 آبان تا 7:30 بامداد 19 آبان به طول خواهد انجامید.
روز 8 نوامبر(18 آبان ماه) بیش از 120 میلیون آمریکایی در 50 ایالت آمریکا با آرای پیش از موعد، و حضوری الکترونیک، چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور را تعیین می کنند.

وبسایت دونالد ترامپ برای مدتی هک شد

وبسایت دونالد ترامپ امشب مدتی هک شد و ایموجی "مدفوع" بالای سایت قرار گرفت!

پس از هک بالای بخشی از وبسایت نوشته شد: "کلینتون برنده است".

300/300

کد خبر: 693453

وب گردی

وب گردی