جریمه 208 میلیون ریالی برای شکار چیان جنگل خواجه خراسان رضوی

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس از بازداشت شکارچیان منطقه حفاظت شده جنگل خواجه دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،حسین اصلاحی افزود:طی رصد اطلاعاتی و پایش شبانه روزی مأموران یگان حفاظت محیط زیست سرخس باند شکارچیان منطقه حفاظت شده خواجه ودشت خانگیران سرخس شناسایی و متلاشی شد.
او ادامه داد: پس اخذ نیابت قضایی و حکم بازرسی از منزل متخلفان، لاشه 2 راس آهو و 2 قطعه قرقاول کشف وضبط شد.

پس اخذ نیابت قضایی و حکم بازرسی از منزل متخلفان، لاشه 2 راس آهو و 2 قطعه قرقاول کشف وضبط شد


اصلاحی ادامه داد: مقادیری ادوات شکار و صید و 1 قبضه اسلحه تک لول ساچمه زنی نیز از منزل متخلفان کشف و توقیف شد و پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.
او ضمن اشاره به اینکه شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سرخس نسبت به بازداشت متخلفین تا رسیدگی نهایی دستور صادر کرده است گفت: با توجه به تعیین و طبقه بندی گونه های جانوران وحشی مشمول بند (ت) ماده 3 قانون شکار و صید به استناد مصوبه شماره 168 شورای عالی حفاظت از محیط زیست ، ماده 3 بند (الف)، آهو وقرقاول جزء گونه های حمایت و حفاظت شده است.
او ادامه داد: با استناد به بند (الف وب ) ماده 12 قانون شکار و صید،عمل ارتکابی جرم محسوب شده و بر اساس ماده 18 قانون شکار و صید، سازمان حفاظت محیط زیست، از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم در این قانون مدعی خصوصی به شمار می رود.
او تصریح کرد: بر اساس مصوبه شماره 380 مورخ 93/10/23 شورایعالی حفاظت محیط زیست مبلغ ضرر و زیان هر راس آهو 100 میلیون ریال و هر قطعه قرقاول 4 میلیون ریال تعیین شده و خسارات وارده به محیط زیست از سوی این پرونده ،به مبلغ208 میلیون ریال است.

703/700

کد خبر: 693486

وب گردی

وب گردی