۳۰درصد تخت‌های بستری نوسازی شد/بازسازی اتاق‌های عمل در دستور کار

معاون فنی و امور برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده و در دست انجام جهت بازسازی و نوسازی فضای اقامتی بیمارستان‌ها، گفت: از ابتدای طرح تحول سلامت تا کنون بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرف ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها شده و بیش از ۳۰ درصد تخت‌های بستری کاملا نوسازی شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی ماهر در بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، درباره وضعیت هتلینگ بیمارستان‌ها بعد از طرح تحول نظام سلامت، گفت: از ابتدای طرح تحول سلامت تا کنون بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه هتلینگ بیمارستان‌ها هزینه شده و بیش از ۳۰ درصد تخت‌های بستری کاملا نوسازی و تعویض شده‌اند.

وی افزود: همچنین بیش از دو میلیون متر مربع فضای بستری که در دستور کار بازسازی بود، بازسازی شدند و کارشان به اتمام رسیده است و می‌توانیم بگوییم که اکنون وضعیت فضای اقامتی بیماران به استانداردها نزدیک‌تر شده است.

ماهر با بیان اینکه در کنار بازسازی فضای فیزیکی بیمارستان‌ها، وارد فضای جدیدی مانند فضای بازسازی اتاق‌های عمل شدیم، ادامه داد: بر این اساس بیش از ۳۰۰۰ اتاق عمل در حال بازسازی هستند که در حال حاضر بسیاری از آنها وارد فاز تعمیرات تاسیساتی شده‌اند. البته در حال حاضر حدود ۴۰ درصد تجهیزات فعلی بیمارستان‌ها نوسازی شده‌اند.

معاون فنی و امور برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: البته از آنجایی که این اقدامات امسال آغاز شدند، زمان زیادی تا تکمیل‌شان طول می‌کشد؛ چرا که ساخت و ساز کاری زمانبر و طولانی است و احتیاج به صبر بیشتری دارد، اما در نهایت با توجه به تخت‌های جدیدی هم که اضافه می‌شوند، وضعیت‌مان بسیار مطلوب‌تر از گذشته است.

ماهر به برخی نظرسنجی‌ها از سوی سازمان‌های مختلف درباره طرح تحول نظام سلامت و اقدامات انجام شده در آن اشاره کرد و گفت: با توجه به نظرسنجی‌های مختلف رضایت مردم از وضعیت هتلینگ بیمارستان‌ها به بیش از ۸۰ درصد رسیده است که این موضوع برای ما قابل پذیرش است و وضعیت‌مان نسبت به گذشته بسیار مناسب‌تر شده است، البته به هر حال کمبود تخت باعث می‌شود که ما تحت فشار این اقدامات را انجام دهیم و از همین جا از مردم عذرخواهی می‌کنیم که مجبوریم اقدامات بازسازی و نوسازی بیمارستان‌هایمان را در زیر بار بستری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه فضای اقامتی در بیمارستان‌ها تا حد زیادی به میزان مطلوب نزدیک شده و این موضوع جای خوشحالی دارد، گفت: در عین حال ۳۰ درصد تخت‌هایمان تعویض شده‌اند؛ چرا که تخت‌ها بسیار فرسوده بود و اکنون ۳۰ هزار تخت جدید به ناوگان بیمارستانی کشور اضافه شده است.

ماهر درباره تامین اعتبارات این اقدامات گفت: طبیعتا این کار هم مانند همه بخش‌های طرح تحول نظام سلامت منوط به تامین اعتبار است، اما خوشبختانه امسال به اندازه‌ای که مورد نظرمان بود این افزایش تخت انجام گرفت.

منبع: ایسنا

700/701

کد خبر: 693503

وب گردی

وب گردی