مسائل زیست محیطی و آسیب های اجتماعی از دغدغه های مجلس است

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه هوای پاک در راستای مسائل زیست محیطی و بررسی و مقابله با آسیب های اجتماعی از دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز،سیدمرتضی خاتمی در جریان بازدید از غرفه ایرنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: این 2 مقوله در بستر نظام سلامت بسیار مهم تلقی می شود که امیدواریم در مجلس دهم به نتیجه برسد.

او تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در حیطه آسیب های اجتماعی می توان به آن پرداخت، موضوع مبارزه با موادمخدر، اعتیاد و داروهای روانگردان است که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر و انجمن علمی روانشناسی کشور جلسه ای برای رسیدگی به این موضوع برگزار کرده است.

خاتمی اضافه کرد: همچنین قرار است این جلسات ادامه داشته باشد تا به راهکارهای مطلوب تری دراین خصوص برسیم، البته این موضوعات با آسیب شناسی های علمی قرین نتیجه خواهدبود.

همچنین قرار است این جلسات ادامه داشته باشد تا به راهکارهای مطلوب تری دراین خصوص برسیم، البته این موضوعات با آسیب شناسی های علمی قرین نتیجه خواهدبود

او ادامه داد: همچنین با مسئولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشست های مشترکی برگزار کرده ایم و به دنبال این هستیم که برای مسائل اجتماعی از نگاه سلامت اجتماعی راه حل هایی را پیش رو داشته باشیم.

نماینده مردم ماهنشان، ‌ایجرود و دهستان های بوغداکندی و قلتوق از استان زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر زمینه ای اگر برنامه منسجم، ‌علمی و مشخص نداشته باشیم نمی توانیم به نتیجه برسیم البته در این رابطه برنامه هایی وجود دارد ولی همواره نیاز به بازنگری و تجدیدنظر در روش ها وبهبود آنها داریم که امیدواریم به نتایج مطلوبی برسد.

او مشکلات اقتصادی را به عنوان یکی از موضوعات گریبانگیر جامعه در بحث آسیب های اجتماعی دانست و گفت: البته می توان بسیاری از مسائل و آسیب ها را با ورود به هنگام و آموزش و مشاوره پیشگیری کرد.

بدهی حدود هشت هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلاتی که از قبل در حوزه درمانی داشتیم، کاهش یافت و مشکلات مردم در پرداخت ویزیت و دریافت خدمات تا حدودی مرتفع شد که ارتقای هتلینگ بیمارستان ها از جمله آنهاست.

او ادامه داد: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، مردم 70 تا 75 درصد از هزینه های درمانی خود را از جیب پرداخت می کردند اما اکنون این پرداخت ها به حد معقولی رسیده است.

خاتمی اضافه کرد: با اجرای این طرح، تعدادی بیمارستان جدید در استان ها ایجاد شد، دسترسی مردم افزایش و پرداخت از جیب مردم کاهش یافت اما در کنارش مشکلات دیگری به وجود آمد.

او با بیان اینکه بدهی بیمه ها در راستای اجرای طرح تحول سلامت افزایش یافت، اظهار کرد: وقتی با یک حجم بالاتری از پرداخت ها به استقبال رفع مشکلات رفتیم، بار بر زمین مانده و بدهی ها نیز بیشتر شد.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال بیمه سلامت که با 200 تا 300 میلیارد تومان زیان انباشته به سال بعد ، می رفت اکنون هفت تا هشت هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

او اضافه کرد: چاره کار چیزی نیست جز اینکه باید در طرح تحول سلامت تغییر رویکرد در نحوه ارائه خدمات را داشته باشیم.

خاتمی ادامه داد: اخیرا در مجلس شورای اسلامی علاوه بر بودجه سازمان بیمه سلامت، هشت هزار میلیارد تومان دیگر برای این سازمان جهت پرداخت مطالبات مراکز ارائه کننده خدمت تصویب شد.

او با بیان اینکه رویکرد ما باید رعایت اقتصاد سلامت باشد، اضافه کرد: اگر اینگونه باشد بیماری ها به موقع شناسایی و درمان اقتصادی تر می شود.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که از 14 آبان افتتاح شده است تا 21 آبان از ساعت 9:30 تا 20:30 برای بازدید علاقه مندان برپاست.

منبع:ایرنا

700/703

کد خبر: 693512

وب گردی

وب گردی