سفر یک میلیارد گردشگر در ۹ ماه اول ۲۰۱۶

نزدیک به یک میلیارد گردشگر از کشورهای مختلف جهان در ۹ ماه منتهی به سپتامبر امسال برای سفر از کشورهایشان خارج شدند.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از رویترز، بر اساس گزارش جدید منتشر شده ازسوی سازمان جهانی گردشگری (WTO)، از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون، ۹۵۶ میلیون گردشگر به مقصدهای خارجی سفر کرده‌اند که در این میان کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه شاهد بیشترین رشد در جذب گردشگر بوده‌اند.

برای مثال، کشور ویتنام رشد قابل ملاحظه ۳۶ درصدی را در عرصه جذب گردشگر خارجی گزارش کرده است و کره‌جنوبی و ژاپن نیز امسال به ترتیب میزبان ۳۴ و ۲۴ درصد گردشگر خارجی بیشتر در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۵ بوده‌اند.

قاره آمریکا نیر امسال تاکنون رشد ۴ درصدی را در جذب گردشگر تجربه کرده که بیشترین رشد با ۷ درصد مربوط به آمریکای جنوبی است و پس از آن آمریکای مرکزی ۶ درصدو منطقه کارائیب و آمریکای شمالی نیز هر کدام ۴ درصد گردشگر خارجی بیشتری در مقایسه با سال گذشته داشته‌اند.

قاره آمریکا نیر امسال تاکنون رشد ۴ درصدی را در جذب گردشگر تجربه کرده که بیشترین رشد با ۷ درصد مربوط به آمریکای جنوبی است و پس از آن آمریکای مرکزی ۶ درصد و منطقه کارائیب و آمریکای شمالی نیز هر کدام ۴ درصد گردشگر خارجی بیشتری در مقایسه با سال گذشته داشته‌اند

حضور گردشگران خارجی در قاره اروپا نیز با رشد متوسط ۲ درصد بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۶ همراه بوده است و کشورهای فرانسه، بلژیک و ترکیه به سبب حملات تروریستی رشد ناچیزی داشته‌اند و از سوی دیگر اسپانیا، مجارستان، پرتغال و ایرلند رشدی دو رقمی را در عرصه جذب گردشگر خارجی ثبت کرده‌اند.

اما در حالی که قاره آفریقا رشد ۸ درصدی در جذب گردشگر داشته، منطقه خاورمیانه نیز پذیرای ۶ درصد گردشگر خارجی بیشتر در مقایسه با ۹ ماه نخست سال گذشته بوده است.

بر اساس این گزارش، در مجموع تعداد گردشگران خارجی که در ۹ ماه نخست سال جاری در سطح جهان به سفر رفته‌اند در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته نشان از رشد ۴ درصدی دارد.

اما از لحاظ میران هزینه گردشگران، چینی‌ها همچنان ولخرج‌ترین گردشگران جهان هستند و امسال میزان هزینه‌کرد آنها ۱۹ درصد افزایش داشته است و گردشگران آمریکایی نیز نسبت به سال پیش ۹ درصد بیشتر در سفرهایشان خرج کرده‌اند.

گردشگران بریتانیایی‌ و آلمانی‌ها نیز به ترتیب ۱۰ و ۵ درصد بیشتر نسبت به سال ۲۰۱۵ در جریان سفرهای خارجی خود هزینه کرده‌اند.

گردشگران مصری و آرژانتینی نیز به ترتیب ۳۸ درصد و ۲۷ درصد بیشتر برای سفرهای خود پول خرج کرده‌اند، این در حالی است که میزان هزینه گردشگران اهل روسیه در مقاصد خارجی با کاهش چشمگیر ۳۷ درصدی رو به رو بوده است.

«طالب ریفاعی»، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری پیش از حضور در نشست "سفر امن، ایمن و مستمر" در لندن گفت: گردشگری یکی از مقاوم‌ترین اقتصادهاست که سریع‌ترین رشد را داشته، اما نسبت به خطرات بسیار حساس است و ما باید این صنعت را به‌عنوان به بخش اصلی در برنامه‌ریزی و عملکرد اضطراری تبدیل کنیم. بحران‌های واقعی گاهی بر اثر سوءبرداشت بزرگ‌نمایی و تحریف می‌شوند و مقاصد گردشگری را با چالش‌های جدی روبه رو می‌کنند، گرچه هنوز میزان درخواست جهانی در سطح بالایی قرار دارد. ما باید از این کشورها در بازیابی اعتماد گردشگران کمک کنیم و با این کار کل بخش گردشگری و جامعه سود خواهند برد.

منبع:ایسنا

700/703

کد خبر: 693535

وب گردی

وب گردی