بروجردی: رای به ترامپ نشان از رای منفی به سیاست جنگ طلبانه دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رای مردم آمریکا به ترامپ نشان از رای منفی به سیاست جنگ طلبانه و خشونت دارد گفت: دولت آمریکا در مورد برجام تعهد دارد و هرگام و هر عملی که انجام شود، عکس العمل متناسب با آن را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، علاالدین بروجردی با اشاره به پیروزی ترامپ گفت: پیروزی ترامپ نشان دهنده عکس العمل ملت آمریکا در برابر سیاست‌های جنگ طلبانه‌ای است که به موجب آن هزاران نفر از مردم آمریکا جان خود را از دست داده و صدها میلیون دلار از ثروت آمریکا نابود شده و از بین رفته است.

وی افزود: بر این اساس باید منتظر ماند که چه سیاست‌هایی از طرف ترامپ در مورد منطقه و جهان اسلام اعلام می‌شود، ولی در مجموع رای مردم آمریکا نشان از رای منفی به سیاست جنگ طلبانه و خشونت و گستره دامنه نفوذ ده‌ها میلیون نفری در داخل آمریکا دارد. به نظر می‌رسد انتظارات افکار عمومی آمریکا توجه به مشکلات مردم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تکلیف اجرای برجام با پیروزی ترامپ گفت: ترامپ دوران انتخابات با ترامپ رئیس جمهور آمریکا متفاوت است. طبیعی است وقتی فردی رئیس جمهور آمریکا شد در چارچوب قواعد شناخته شده بین المللی و مقررات حاکم بر رفتار کشورها قرار گیرد.

بروجردی توضیح داد: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها در مورد برجام تعهد دارند که البته مکرر نقض عهد کرده‌اند اما این تعهد مربوط به دولت آمریکا و نه شخص اوباما و جان کری است. طبیعی است که رئیس جمهور آمریکا در چارچوب مقررات و روابط بین المللی متعهد و مکلف به عمل و عملیاتی کردن آن است، که از جمله آن برجام است. بنابراین هر گام و تعهد و عملی که انجام شود متناسب با آن عکس العمل خواهند دید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با ایسنا، در مورد ادامه حمایت آمریکا از اقدامات عربستان در منطقه با پیروزی ترامپ گفت: اگر ترامپ بخواهد طبق نظراتش در دوران انتخابات عمل کند باید مشارکت آمریکا با عربستان در کشتار ظالمانه مردم یمن متوقف شود، چون عربستان بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند ده‌ها هزار تن از مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشد.

بروجردی در پایان گفت: اگر ترامپ می خواهد به سیاست‌ها و نظرات اعلامی‌اش در دوران انتخابات عمل کند، باید حداقل جلوی ارسال تسلیحات به عربستان را بگیرد.

302/300

کد خبر: 693536

وب گردی

وب گردی