رئیس سازمان بسیج علمی:دانشگاه آزاد معدل خوبی در کشور کسب کرده است/می توان با تقویت و اتکا به شرکت های دانش بنیان، گامی اساسی  در جهت  شکوفایی کشوربرداشت

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور تاکید بر اینکه باید از شرکت های دانش بنیان حمایت کافی صورت گیرد گفت: پیشرفت کشور منوط به تقویت و اتکا به شرکت های دانش بنیان است.

دکتر حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات کشور با حضور در غرفه ایسکانیوز فضای رسانه ای کشور را بستری برای رشد فرهنگ عمومی و ارتقای سطح آن دانست و گفت: رسانه هاابزاری برای رشد تعالی روشنگری در جامعه هستند.

وی گفت:با توجه به فعالیت هایی که از سوی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور در حال برنامه ریزی است ،برگزاری جشنواره ای بنام جشنواره جهادگران علم و فناوری است که قرار است تا در دهه فجر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود.

وی در خصوص ناهمواری هایی که میان اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی وجود دارد خاطر نشان کرد: عمده مشکلی که ما در بحث اقتصاد مقاومتی و اقتصاد کلان کشور داریم عدم حضور و استفاده از پتانسیل های شرکت های دانش بنیان است.

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور افزود:اعتقاد ما بر این است که می توانیم با تقویت و اتکا به شرکت های دانش بنیان گام های اساسی در جهت رشد و شکوفایی کشوربرداریم ، اما لازمه این اتفاق طراحی هدفمند و تشکیل شرکت های دانش بنیان در تمامی زمینه ها است.

قدیانی در ادامه با تاکید بر اینکه مشکلی که امروز گریبان گیر تمام بخش ها است مدیریت دانش است تصریح کرد: از دیگر مشکلات اساسی که در حال حاضر کشور دارد این است که باید ابتدا نیازمندی های خود را شناسایی و بر اساس همان نیازها از شرکت های دانش بنیان فعال برای پر کردن خلاء های موجود کمک بگیرد.

وی در ادامه به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم یک معدل کلیت را در خصوص فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی محاسبه کنیم ، میتوان گفت این معدل بسیار خوب بوده و توانسته تاثیر گذاری قابل قبولی بروی سیستم آموزش عالی در کشور داشته باشد ضمن آنکه این امر توانسته تا بخش اعظمی از فشارهای آموزش عالی را به دوش خود و مردم تقسیم کند.

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور در پایان تاکید کرد: اعتقاد داریم اگر کشور مدیریت جامع و قاطعی در بحث علم و درحوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد بسترهای پیشرفت روز افزون خواد بود.

204/200

کد خبر: 693552

وب گردی

وب گردی