معاون میراث فرهنگی: بخشی از بودجه امسال بصورت اسناد خزانه اسلامی است

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می گوید: بخشی از بودجه برای اولین بار امسال میراث فرهنگی، به صورت «اسناد خزانه اسلامی» تخصیص داده شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسن طالبیان روز چهارشنبه با حضور در غرفه خبرگزاری ایرنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: امسال بودجه کامل مورد نیاز پایگاه های جهانی میراث فرهنگی تخصیص داده شده است اما موضوع جدیدی که در این باره پیش آمده این است که بخش قابل توجهی از بودجه به صورت «اسناد خزانه اسلامی» به ما اختصاص داده شده و بخش دیگر که درصد کمی از بودجه است به صورت نقدینگی در اختیار ما قرار گرفت.
او افزود: ما درخواست کردیم تا بخشی از اسناد و اوراق خزانه ای را تبدیل به نقدینگی کنند تا در مساله پرداخت حقوق کارمندان پایگاه ها دچار مشکل نشویم و طبعا برای بخش هایی که جنبه پیمان دارد اسنادی را برای ارائه آماده کنیم تا بتوانیم با وجود فشارهای اقتصادی و محدودیت ها نهایت بهره را از بودجه ببریم.

ما درخواست کردیم تا بخشی از اسناد و اوراق خزانه ای را تبدیل به نقدینگی کنند تا در مساله پرداخت حقوق کارمندان پایگاه ها دچار مشکل نشویم و طبعا برای بخش هایی که جنبه پیمان دارد اسنادی را برای ارائه آماده کنیم تا بتوانیم با وجود فشارهای اقتصادی و محدودیت ها نهایت بهره را از بودجه ببریم


طالبیان تاکید کرد: درمورد موزه های مهم یا موزه های منطقه ای مشکل چندانی از این بابت نداریم چون کارها بصورت پیمانی است اما درمورد موزه های کوچک با ارقام زیر 10 میلیون مشکل داریم.
معاون سازمان میراث فرهنگی درمورد انتصاب زهرا احمدی پور به عنوان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی نیز گفت: انتخاب رئیس جمهوری مورد احترام همه ما است. تلاش همه افراد این است که در نهایت، سازمان به اهداف مورد نظر و تعریف شده خود برسد.
او ادامه داد: برای تکریم موضوع میراث فرهنگی، وظیفه ما است که برای موفقیت سازمان به هم افزایی و یاری رسانی هم در بخش های مختلف فکر کنیم.
طالبیان گفت: فعلا مجال کوتاهی فراهم شده تا با رئیس جدید سازمان به جلسه و مذاکره درباره اهداف پیش رو و گزارش های پیشین و فعالیت های سه سال گذشته بپردازیم و برنامه های آتی را با نگاه جدید تنظیم کنیم.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار شفافیت و صداقت از 14 تا 21 آبان در مصلی تهران برگزار می شود.
منبع:ایرنا

700/703

کد خبر: 693560

وب گردی

وب گردی