مجالس سنا و نمایندگان در دست جمهوری خواهان

جمهوریخواهان همزمان با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا با کسب حفظ اکثریت خود در کنگره ( مجالس سنا و نمایندگان) ، دو قوه مقننه و مجریه را قبضه کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در جریان انتخابات عمومی 18 آبان آمریکا، علاوه بر انتخاب رئیس جمهوری چهل و پنجم، اعضای مجالس سنا و نمایندگان کنگره 115 نیز انتخاب شدند.
رسانه های آمریکایی، آسوشیتدپرس، ریل کلیر پالیتیکس و شبکه خبری سی ان ان با اعلام آخرین آمار منتشر شده از نتایج این سه انتخابات گزارش دادند ، این آمار نشان می دهد که دونالد ترامپ 70 ساله با شکستن حدنصاب 270 رای گزینشگران و کسب 289 رای و 48 درصد آراء شرکت کنندگان، رئیس جمهوری منتخب آمریکا شد.
از سویی دیگر، جمهوریخواهان توانستند در این انتخابات 51 کرسی از 100 کرسی سنا را به خود اختصاص دهند و در مجلس نمایندگان نیز 235 جمهوریخواه در برابر 189 دمکرات اکثریت را برای حزب خود حفظ نمایند.
پیش بینی می شود که این همگرایی در پیشبرد برنامه های ترامپ و جمهوریخواهان نقش موثر و به سزایی ایفا کرده و به انزوای دمکراتها بیانجامد.
به گزارش ایرنا، با این وجود، احتمال دارد برخی از اختلاف ها میان ترامپ در زمینه سیاست خارجی و برنامه های اجتماعی با حزب جمهوریخواه و به خصوص نو محافظه کاران از یک سو و حمایت برخی از جمهوریخواهان از هیلاری کلینتون رقیب دمکرات وی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، از سوی دیگر می تواند زمینه ساز برخی از اختلافات جناح های سیاسی این کشور در آینده شود.

300/300

کد خبر: 693603

وب گردی

وب گردی