پرفروش های موسیقی درهفته ای که گذشت/از شجریان تا  کاکوبند

طریق عشق اثر محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان در صدر پرفروش‌ترین آلبوم های این هفته قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز؛ پرفروش‌ترین آلبوم های موسیقی در هفته ای که گذشت؛ به شرح زیر است:
۱- طریق عشق اثر محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان
۲- ماه و ماهی اثر حجت اشرف زاده
۳- ناگفته اثر شهرام ناظری و حافظ ناظری
۴- گذر از اردیبهشت اثر گروه دال
۵- دعوت اثر گروه کاکوبند

طریق عشق
آلبوم «طریق عشق» حاصل کنسرتی است که «محمدرضا شجریان» و «گروه عارف» در سال ۶۷ برگزار کرده اند. این اثر ماندگار که بعد از سال ها منتشر می شود در آواز افشاری بوده و «پرویز مشکاتیان» قطعات و تصانیف زیبای آن را ساخته است. برخی از قطعات «طریق عشق» را در آلبوم های «افشاری مرکب»، «دل مجنون» و «نوا مرکب خوانی» شنیده ایم، اما سازبندی و ترتیب متفاوت قطعات و همراهی شجریان و مشکاتیان آن‌ها را شنیدنی‌تر می‌کند.

ماه و ماهی
آلبوم «ماه و ماهی» اثر «حجت اشرف زاده» است. ترانه های این آلبوم را «علیرضا بدیع» سروده، آهنگ های آن ساخته «امیر بیات»، «حجت اشرف زاده» و «آرش بیات» هستند، تنظیم قطعات را «آرش بیات» و «امیر بیات» انجام داده اند و «مهرداد عالمی» و «میثم مروستی» با ویولنسل و ویولا در آن به نوازندگی پرداخته‌اند.

ناگفته
این آلبوم نخستین اثر از «پروژه سمفونی رومی» است که حافظ ناظری در چند سال گذشته مشغول کار روی آن بوده است، پروژه سمفونی رومی چنان که در متن کاور آلبوم «ناگفته» آمده، به دنبال یافتن «افق‌های مشترک فرهنگ‌های مختلف شنیداری جهان» است و می‌کوشد عناصر اصلی موسیقی شرقی را با هارمونی و ارکستراسیون مدرن غربی بیامیزد. نامگذاری آن نیز از ترکیب کلمه غربی «سمفونی» و «رومی» یا‌‌‌ همان مولانا که نماد فرهنگ شرق است، شکل گرفته است.
از دیگر نکات برجسته درباره آلبوم «ناگفته»، حضور ۳۸ برنده جایزه گِرَمی در آن است. هنرمندان و نوازندگان برجسته‌ای نظیر دیپاک چوپرا و ذاکر حسین در این آلبوم با حافظ ناظری همکاری کرده‌اند.
برای ساخت این آلبوم چهار سال و بیش از چهار هزار ساعت زمان در پنج کشور جهان و میلیون ها دلار هزینه صرف شده است.

گذر از اردیبهشت
«گذر اردیبهشت» اولین آلبوم رسمی گروه «دال» است. فضای کلی این آلبوم به موسیقی تلفیقی نزدیک است.
از پیانو شوپن در آهنگ بی کلام «شکوفه های زیتون» تا گام مینور هارمونیک و فضای شرقی در «هفت شهر»، از نوای ویولنسل تا ناله دودوک، همه در این آلبوم به گوش می رسند.
اعضای گروه «دال»، «امین هدایتی» خواننده، «شایان شکرآبی» پیانیست، آهنگساز و همخوان، «غزل مهدوی» شاعر و ترانه سرا، «میلاد سعدی» و «یزدان بهمنی» نوازنده سازهای کوبه ای، هستند. در این آلبوم «سالار غفار بجویی»، «داریوش آذر»، «مهدی کلانتری»، «آرش کامور»، «آرش آذر»، «مهرداد عالمی» و «آرین کشیشی» نیز در نقش نوازنده همکاری داشته‌اند.

دعوت
«کاکوبند» در سال ۲۰۰۷ میلادی با دعوت «ج.م» از «نیما صرافی مهر» و «پویا صرافی مهر» به منظور همکاری برای تولید اثر موسیقی جهانی تشکیل شد. این گروه ضمن ترکیب احساسات ملودیک شرقی با تکنیک های موسیقی غرب، با محوریت موضوعات انسانی، قطعات متعددی را برای آلبوم موسیقی تولید نمود.
«امیر علیزاده» یکی از موزیسین هایی است که برای همکاری به این گروه دعوت و با همکاری «کاکوبند» قطعات موسیقی را برای اجرای زنده گروه آماده کرده اند.
خوانندگی و آهنگسازی این قطعات را «نیما صرافی مهر» و «پویا صرافی مهر» به عهده داشته اند که بار سنگین تنظیم قطعات و میکس و مسترینگ به عهده «نیما صرافی مهر» بوده است.

502500

کد خبر: 693606

وب گردی

وب گردی