فرزاد طالبی: نگران زندگی پیشکسوتان موسیقی نواحی هستیم

فرزاد طالبی ، مدیر کل دفتر موسیقی روز گذشته با خضور در غرفه ایسکانیوز در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره مشکلات پیرامون پیشکسوتان موسیقی نواحی گفت: در حوزة مربوط به زندگی معیشتی پیشکسوتان موسیقی نواحی نگران هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم کار شایسته ای را برای این قشر انجام دهیم. 

فرزاد طالبی درباره نارضایتی که برخی از هنرمندان برای حضور در جشنواره موسیقی فجر دارند، به ایسکانیوز، گفت: هر سال عده‌ای شرکت می‌کنند و برخی هم ناراضی هستند و حشضضور ندارند، به هر حال روندی که در جشنواره موسیقی فجر وجود دارد برای همه هنرمندان است و امیدوارم همه شرکت کنند اما در جشنواره موسیقی فجر تحولاتی به وجود آمد مثلا سال گذشته جایزه ای به اسم جایزه «باربد» اهدا کردیم و تمام تولیدات موسیقی ایران در طول یک سال را مورد بررسی قرار دادیم، همه در جشنواره موسیقی فجر شرکت کردند و ارزیابی شدند و این یک تحول بسیار بزرگ در جشنواره بود.

او ادامه داد: شرکت اساتید سال گذشته در این جشنواره بی‌سابقه بوده است همین روند امسال هم وجود خواهد داشت و نواقص سال گذشته رفع می شود و باید توجه داشت که این نواقص هیچ گاه صفر نخواهد شد و در هر جشنواره‌ای قطعاً کاستی‌هایی وجود خواهد داشت. اما مسیر صحیح جشنواره این است که تولیدات موسیقی در یک سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته است و این شامل همه ژانرهای موسیقی می شود.

طالبی افزود: تولیدات موسیقی ایران تولیدات عظیمی است و این یک واقعیت است به اضافه اینکه حوزه بین‌الملل هم وجود دارد و ژانرهای مختلفی داریم یعنی موسیقی پاپ، تلفیقی، کلاسیکٰ و... با سالن‌ها خاص خود ضمن اینکه موسیقی ویژه بانوان را نیز در جشنواره داریم که آن هم سالن‌های مخصوص به خود را نیازمند هستند.البته خوب است که تمهیدی اندیشیده شود تا سالنی در نظر گرفته شود برای تجمع رسانه‌ها در آنجا تا اخبار جشنواره به نحو بهتری منعکس شود.

مدیر کل دفتر موسیقی درباره نگرانی هایی که در زمینه موسیقی نواحی وجود دارد، گفت: جشنواره موسیقی در زمینه موسیقی فولکلور اردیبهشت‌ماه نشان داد که جوان‌ها به این گونه موسیقی علاقمند هستند و بسیاری از جوایزی این جشنواره به جوانان اهدا شد. زمانی بود که جوایز جشنواره موسیقی نواحی تنها به پیشکسوتان داده می‌شد اما امسال جوانان نشان دادند که حضور پررنگی در این نوع موسیقی دارند. تولیدات موسیقی نواحی تا پایان سال منتشر می‌شود به اضافه اینکه اردیبهشت امسال جشنواره موسیقی نواحی را برگزار کردیم و هر 6 ماه یک بار این فستیوال برگزار می‌شود. هفته موسیقی نواحی نیز داشتیم اما در حوزة مربوط به زندگی معیشتی پیشکسوتان موسیقی نواحی نگران هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم کار شایسته ای را برای این قشر انجام دهیم.

501500

کد خبر: 693658

وب گردی

وب گردی