تهران-ایسکانیوز: سرپرست پارک ملی لار از ممنوعیت ورود گردشگر به پارک ملی لار از تاریخ ۱۴ شهریورماه خبر داد.


نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: هرساله از اواسط خردادماه لغایت نیمه شهریور هزاران گردشگر از سراسر کشور جهت بازدید از پارک ملی لار وارد این منطقه می شوند.


میرزاکریمی ادامه داد : امسال نیز با برگزاری جشنواره لار در خردادماه، پارک ملی لار بازگشایی شد و ورود گردشگران بصورت روزانه به این پارک آزاد بود.


سرپرست پارک ملی لار در خاتمه اظهار داشت از تاریخ ۱۴ شهریورماه ورود گردشگر به پارک ملی لار ممنوع بوده و محیط بانان از ورود گردشگران به منطقه جلوگیری خواهند کرد.


پارک ملی لار که دارای اکوسیستم‌های کوهستانی مرتفع و آبی است، نزدیک دامنهٔ جنوب غربی دماوند، و در حوزه استحفاظی سازمان حفاظت محیط زیست ایران قرار گرفته‌است. این پارک در سال ۱۳۵۴ به پارک ملی مبدل شد، بر اساس تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۶۱ به منطقه محافظت شده تبدیل شد و از سال ۱۳۷۰، در برخی از مناطق پارک ملی لار، شکار و تیراندازی ممنوع شد. وسعت این پارک در حدود ۳۰ هزار هکتار است. محدوده پارك ملی لار فاقد نقاط مسكونی دائمی (شهر و روستا) بوده و در حاشيه و حريم آن نيز نقاط شهري و روستايي وجود ندارد، اما يكي از زيست بومهاي مهم عشايري است، كه عشاير دوره ييلاقي خود را در آن سپری مي‌كنند.


کد خبر: 69960

وب گردی

وب گردی